کد خبر: ۴۰۵۸۹
۱۵:۴ - ۱۳۹۵/۹/۱۳

بدهکار 1000 میلیاردی/ عدم مخالفت
مدیرعامل بانک پارسیان درپاسخ به بورس پرس اعلام کرد:

بدهکار 1000 میلیاردی/ عدم مخالفت "خودرو" با افزایش سرمایه۱۱۰ درصدی

مدیرعامل بانک پارسیان با اعلام وضعیت بدهکار 1000 میلیارد تومانی از عدم مخالفت ایران خودرو با افزایش سرمایه 110 درصدی خبر داد و تحلیلی درباره بانکها و آخرین وضعیت این بانک بورسی ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کوروش پرویزیان در مراسم دوازدهمین سالروز عرضه سهام بانک پارسیان با اشاره به اینکه مجمع بانک پارسیان تا دو ماه آینده برای افزایش سرمایه از 2.65 به 5 هزار میلیارد تومان برگزار می شود، اظهار داشت: برخلاف انتظار از سازمان بورس، مجوز افزایش سرمایه به بانک دیر ابلاغ شد. چون در صورتی این جواز زودتر صادر می شد بانک می توانست در تیرماه افزایش سرمایه را محقق کند اما به هرحال مجوز لازم از سوی سازمان بورس صادر شده است.

ایران خودرو مخالفتی با افزایش سرمایه۱۱۰ درصدی ندارد

وی در خصوص مشکل و یا عدم مشکل ایران خودرو با افزایش سرمایه 110 درصدی بانک پارسیان گفت: افزایش سرمایه یک الزام مربوط به کفایت سرمایه است که هر کس بخواهد به عنوان سهامدار عمده فعالیت کند باید در افزایش سرمایه مشارکت داشته باشد. اما در صورتی که این اتفاق نیافتد بانک مرکزی تدابیر دیگری اندیشیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: البته به نظر می رسد با توجه به اینکه سهامداران عمده شرکت موافقت خود را با این موضوع اعلام کرده اند، ایران خودرو با افزایش سرمایه مشکلی نداشته باشد. ضمن اینکه افزایش سرمایه به تصویب بانک مرکزی و سازمان بورس رسیده است.

وضعیت بدهکار 1000 میلیاردی بانک پارسیان

پرویزیان در پاسخ به این سئوال بورس پرس مبنی بر اینکه وضعیت بدهکار 1000 میلیاردی بانک پارسیان به کجا انجامید؟ توضیح داد: چالش مربوط به معوقات شبکه بانکی مختص اقلیم ما نیست. بلکه این مساله در همه دنیا وجود دارد و برای این موضوع سیستم ملی هر کشور راهکاریی را پیش بینی کرده اند. در خصوص این پرونده نیز چون مربوط به حوزه بازپرسی و قوه قضائیه است ، معذوریت هایی برای ارایه اطلاعات و جزئیات وجود دارد. اما به هرحال در دادگاه توافقات اصلی انجام شده است.

وی ادامه داد: این موضوع فقط مربوط به بانک پارسیان نیست و چند بانک دیگر نیز هستند اما این بانک بعنوان نماینده بانک های دیگر این پرونده را پیگیری کند و امیدوار به نتیجه بخش بودن آن هست تا بتواند به صورت منطقی موضوع مربوط به این معوقه را حل و فصل کرده که البته رقم بیش از این مبلغ است.

عرضه بلوک 32 درصدی بانک توسط ایران خودرو

مدیرعامل بانک پارسیان در برابر دیگر سئوال بورس پرس که مربوط به برنامه ایران خودرو برای عرضه بلوک 32 درصدی بانک و تبعات آن بود، توضیح داد: طبق سیاست های کلی اصل 44 الزاماتی برای تمام سهامداران اعم از حقیقی و حقوقی برای داشتن سهام وجود دارد. ما نیز به عنوان مجری و حافظان منافع سهامداران باید آنها را تشویق کنیم تا در افزایش سرمایه شرکت کنند. طرح توجیهی ما نیز همین مطلب را بیان می کند منتها الزامات بانک مرکزی ناشی از موضوعات دیگری است که باید از خود آنها سوال کنید.

به گفته پرویزیان اکنون ظرفیت بانک پارسیان قابل اتکا است و در فضای بعد از تحریم ها، این بانک جزو بانک هایی است که بخشی مهمی  از مسائل بین الملل سیستم بانکی کشور را انجام داده و شبکه کارگزاری بانک پارسیان بیش از 290 کارگزار در سراسر دنیا دارد که در مسائل بین اللملی و توسعه بازار نقش مهم و ارزشمندی دارد.

تحلیلی درباره بانکها و آخرین وضعیت "وپارس"

این مقام مسئول به وضعیت بانکها اشاره کرد و گفت: این وضعیت به دلیل بالا بودن نرخ سود بانکها مناسب نیست و این شرایط نامناسب از سویی با نرخ سود سپرده بالا و از سوی دیگر با افزایش هزینه ها عمیق تر شده است.

پرویزیان با اشاره به اینکه بانک پارسیان با نظارت بانک مرکزی در حال حاضر بزرگترین سامان دهنده موسسات غیر مجاز است، اظهار داشت: اکنون بالغ بر ١٦٠٠ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از سوی بانک پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک پارسیان همچنین از افزایش شعب این بانک از 300 به 450 شعبه خبر داد و گفت: این بانک جزو ارائه دهندگان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان است و به همین دلیل بسیاری از این شرکت ها مشتری بانک پارسیان هستند.

پرویزیان همچنین ارائه تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط را از جمله اقدامات بانک پارسیان برشمرد و گفت: برنامه ریزی برای اعطای 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات بود که تا کنون ٤ هزار و ٧٠٠میلیارد تومان بوده پرداخت شده است.

وی همچنین به حضور بانک در طرح های ملی به ویژه طرح های نفت و گاز اشاره و تاکید کرد: میدان نفتی یاران از پروژه هایی است که با تامین مالی توسط بانک پارسیان اجرا شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» م-س | ساعت ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۹/۱۳
1
1
پاسخ
بانک پارسیان چراسود سهامداران بدون حساب بانکی در بانک پارسیان را پرداخت نمیکند؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ