کد خبر: ۴۰۶۴۸
۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۹/۱۵

انتخاب مدیرعامل جدید راه‌آهن در جلسه هیات دولت/لزوم توسعه ریلی

انتخاب مدیرعامل جدید راه‌آهن در جلسه هیات دولت/لزوم توسعه ریلی

هیات وزیران در جلسه دیروز به ریاست رییس‌جمهور، به سعید محمدزاده به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت راه‌آهن ایران رأی اعتماد داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، حسن روحانی با تبریک به محمدزاده به جهت کسب رأی اعتماد دولت، اظهار امیدواری کرد با توجه به اهمیت راهبردی راه‌آهن و نقش مهم آن در اتصال به کشورهای همجوار، ترانزیت کالا و مسافر، شاهد تحرک بیشتر این بخش باشیم.

وی با تأکید بر لزوم توسعه ریل و گستردگی اتصال آن به مناطق معدنی، بنادر و مراکز صنعتی، این اقدام را برای حفظ محیط زیست و سلامت مردم ضروری دانست.

روحانی با اشاره به حادثه تلخ تصادف دو قطار و اینکه یک اتفاق نادر بود، اعتماد مردم به حمل و نقل ریلی را بسیار مهم ارزیابی کرده و اظهار داشت: از اولویت‌های مهم این دولت توسعه ریلی است که در لایحه بودجه سال 96 نیز بر این اولویت تصریح کرده است.

وی لزوم جذب سرمایه خارجی را برای توسعه حمل و نقل ریلی مورد تأکید قرار داد و از برنامه راه آهن حومه که گامی مهم در آسایش و تسهیل رفت و آمد مردم در کلان‌شهرها است، حمایت کرد.همچنین از سازمان برنامه و بودجه خواست با حمایت بیشتری این بخش را ساماندهی کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ