کد خبر: ۴۰۶۶۸
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۹/۱۵

بانک مرکزی با تملک ۸۰ درصد درآمدهای ارزی باید بازار را کنترل کند

بانک مرکزی با تملک ۸۰ درصد درآمدهای ارزی باید بازار را کنترل کند

معاون اسبق بانک مرکزی با اشاره به هدف گیری دلار برای 4000 تومانی گفت: بانک مرکزی باید نقش فعال و روشنی در بازار داشته باشد زیرا ۸۰ درصد درآمدهای ارزی در اختیار بانک مرکزی و دولت است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حیدر مستخدمین حسینی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: بانک مرکزی در سال جاری بارها وعده داده که می خواهد نرخ ارز را یکسان کند و این مسئله نوعی انتظار روانی برای نوسان نرخ ارز ایجاد می کند و از طرفی دیگر برنامه زمانبندی دیگری برای این کار هم دیده نمی شود و به نظر نمی رسد تا آخر سال تحقق یابد.

وی با اشاره به نوسانات و افزایش نرخ ارز در یک هفته اخیر و هدف گیری دلار برای 4000 تومان گفت: بانک مرکزی باید نقش فعال و روشنی در بازار داشته باشد زیرا 80درصد درآمدهای ارزی کشور در اختیار بانک مرکزی و دولت است و بخشهای دیگر از جمله تقاضای ارز سفرهای خارجی و یا دوره اربعین سهم خیلی کمتری دارد و نمی تواند بازار ارز را تحت تاثیر شدید قرار دهد و دچار نوسان کند.
 
مستخدمین حسینی اظهار داشت: نوسان نرخ ارز در همه دولت ها وجود داشته و بیشترین منافع نرخ ارز هم نصیب دولت شده و افزایش اخیر هم باعث فروش ارزهای دولتی به نرخ های بالاتر بوده است، همچنان ارز مبادله ای به بخشی از مبادلات کالا داده می شودکه در بازار داخلی با نرخ ارز آزاد قیمت گذاری و عرضه می شود و پیامد ساده آن رانت خواری و ویژه خواری برخی وارد کنندگان است که البته مورد تایید هم نیست و باید سامان دهی شود.
 
وی گفت: بیشترین نقدها و تحلیل ها متوجه بانک مرکزی است و اگر بانک مرکزی به موقع مداخله کند با فروش ارز می تواند بازار را بخوبی مدیریت کند هرچند برخی ها معتقدند این افزایش نرخ ارز باعث افزایش درآمد دولت و جبران بخشی از کسری های منابع بودجه ای می شود.
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ