کد خبر: ۴۱۷۳۹
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۹/۱۹

اولویت جامعه حسابداران رسمی/تجلیل از ۱۴ فعال نسل اول و معرفی ۶ برتر آزمون
رئیس شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی ایران اعلام کرد:

اولویت جامعه حسابداران رسمی/تجلیل از ۱۴ فعال نسل اول و معرفی ۶ برتر آزمون

رئیس شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی ایران در مراسمی که همراه با تجلیل از ۱۴ فعال نسل نخست و معرفی ۶ نفر به عنوان برترین های آزمون حسابداری بود،تعامل مستمر با نهادهای نظارتی را از اولویت‌های اصلی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رحمت‌اله صادقیان در مراسم روز حسابدار که عصر چهارشنبه توسط جامعه حسابداران رسمی و با حضور صدها حسابدار رسمی و مقاماتی مانند رئیس کل بانک مرکزی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، عضو شورای عالی بورس و اعضای پیشین و کنونی شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی ایران برگزار شد، گفت: امسال دهمین سالگرد برگزاری روز حسابدار در کشور ماست. حسابداران حرفه‌ای در کشور ما امروز وظایفی بسیار بیش از 10 سال پیش برعهده دارند.

وی افزود: از هنگام تصویب ماده واحده‌ قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران ذ‌ی‌صلاح به‌عنوان حسابدار رسمی، شاهد تدوین و تصویب مجموعه قوانین و مقرراتی مانند آیین‌نامه‌ راهکارهای افزایش ضمانت اجرایی و تقویت حسابرسی، قانون ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد، قانون مبارزه با پول‌شویی و آیین‌نامه‌های مرتبط با آن و مجموعه دستورالعمل‌های تدوین و تصویب شده در خصوص استفاده از ساز و کارهای کنترل داخلی و حسابرسی داخلی بوده‌ایم.  

وی تأکید کرد:همه‌ این مقررات دالّ بر جایگاه رفیعی است که حرفه‌ حسابرسی در سرنوشت اقتصادی امروز کشور ایفا می‌کند. ما حسابداران رسمی ایران باید قبل از هر چیز بر نقش خود در جامعه آگاه شویم، منافع مشترک خود را تشخیص بدهیم و برای تحقق این منافع به یکدیگر نزدیک شویم.

این مقام مسئول ادامه داد: نزدیکی به یکدیگر در گرو احترام گذاشتن به نظرات متفاوت یکدیگر است و این اختلاف‌نظرها می‌تواند پدیده‌ میمون و مبارکی باشد در صورتی که از آن برای ارتقای گفت‌وگو میان فعالان حرفه‌ای استفاده کنیم. چراکه معتقدیم این گفتوگوها در نهایت به ارتقای همدلی و همگرایی حرفه‌ای می‌انجامد.

صادقیان با اشاره به اینکه برای تبدیل همگرایی به یک نیروی مؤثر مادّی باید بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم مهیا شود تأکید کرد: به تعامل مؤثر با نهادهای نظارتی و نیز نهاد استانداردگذار نیاز داریم. بدون آگاهی از نظرات و خواسته‌های این نهادهای ناظر بر سلامت مالی، حسابداران رسمی قادر به انجام مطلوب وظایف خویش نخواهند بود.

وی افزود: یکی از اولویت‌های شورای‌عالی جامعه، تعامل مستمر و پی‌گیرانه با نهادهای نظارتی مانند وزارت امور اقتصادی و دارایی، دیوان محاسبات، بازرسی کل کشور، نهادهای ناظر بر بازارهای پول و سرمایه، نهاد استانداردگذار و دیگر نهادهای مرتبط با قوه‌ قضاییه و قوه‌ مقننه است. می‌دانیم شرط لازم موفقیت جامعه‌ حسابداران رسمی ایران وحدت و همدلی درونی و شرط کافی برای آن تعامل مستمر با دیگر نهادهای نظارتی است.

براساس این گزارش، دراین مراسم، از 14 نفر فعال حرفه‌ای نسل نخست حسابداران رسمی ایران تجلیل شد که شامل داوود خمارلو، سیاوش سهیلی، مرتضی ممبینی، حسن حیاط شاهی، احمد زندی نژاد، قدرت اله رهگذر، سید مصطفی علوی، منوچهر بیات، سید عبداله قرشی، تیرانداز شکیبا، مصطفی احمدی وسطی کلائی، عباس اسرار حقیقی، نعمت اله علیخانی راد و هوشنگ منوچهری بودند.

همچنین عاطفه نوروزیان، مهدی فرزانگان، حسین مؤمن پور، احسان میلادیان، ناصر حیدری رنجنوش و محمد علیزاده گیاشی به عنوان نفرات برتر آزمون حسابدار رسمی معرفی شدند.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ