کد خبر: ۴۱۷۵۷
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۹/۲۰

رکورد تورم تک رقمی بعد از 40 سال شکسته خواهد شد
در دو سال پیاپی:

رکورد تورم تک رقمی بعد از 40 سال شکسته خواهد شد

در صورت تحقق لایحه بودجه سال آینده ، ایران برای اولین بار در 40 سال اخیر شاهد تورم تک رقمی در دو سال پیاپی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبرآنلاین، بررسی ها نشان می دهد از سال 57 تا پایان سال 94 تنها دو سال ایران نرخ تورم تک رقمی را تجربه کرده است. پیش بینی های صورت گرفته حاکی از آن است در سال جاری ایران نرخ تورم تک رقمی را شاهد خواهد بود. به طوری که آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نشان می دهد نرخ تورم در محدوده 8 درصدی بنا بر روایت دستگاه اول و در محدوده 7 درصدی بنا بر روایت دستگاه دوم قرار دارد.

پیش از این نیز مقامات وزارت امور اقتصادی و دارایی تاکید کرده اند نرخ تورم در سال جاری تک رقمی باقی خواهد ماند .

حالا پیش بینی‌های صورت گرفته در قالب لایحه بودجه نیز دلالت بر آن دارد تورم در ایران در سال آینده به 7 تا 8 درصد خواهد رسید. در صورت تحقق این پیش بینی ایران برای اولین بار در چهار دهه اخیر شاهد تورم تک رقمی در دو سال پیاپی خواهد بود . ایران یکی از دیرپاترین نرخ های تورم در جهان را داراست به طوری که در چهار دهه گذشته همواره نرخ تورم در حال افزایش بوده است.

در این دوره زمانی 16 سال ، ایران شاهد افزایش بیش از 20 درصدی نرخ تورم بوده که رقمی قابل توجه محسوب می شود. بالاترین نرخ تورم در چهار دهه اخیر به سال 74 اختصاص دارد . در این سال آمارهای اعلامی بانک مرکزی نشان می داد نرخ تورم 49.4 درصد افزایش یافته است . روند کاهشی نرخ تورم از سال 92 آغاز شد و ایران هر سال با تورمی کمتر از سال قبل روبرو بود .

کاهش نرخ تورم یکی از وعده های محقق شده دولت یازدهم تلقی می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ