کد خبر: ۴۱۸۱۳
۰:۰ - ۱۳۹۵/۹/۲۲

علت طولانی شدن توقف نماد سایپا مشخص شد
بورس پرس خبر می دهد:

علت طولانی شدن توقف نماد سایپا مشخص شد

نماد سایپا از دوم آبان بسته و تاکنون خبری از بازگشت این غول خودرو ساز به تابلوی معاملات بورس نشده که ناشی از عدم ارایه اطلاعات به سازمان بورس است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، با انتشار گزارش عملکرد 6 ماهه سایپا که همراه با تایید سود 102 ریالی و پوشش 13 ریالی بود، نماد این شرکت از دوم آبان بسته مانده و تاکنون خبری از بازگشت این غول خودرو ساز نشده است.

در این میان مهدی جمالی مدیرعامل سایپا علت بسته بودن نماد "خسایپا" را ناشی از دو دلیل افزایش سرمایه در پارس خودرو و انتشار اوراق مرابحه 500 میلیارد تومانی دانسته که معلوم نیست بر چه اساسی چنین اظهار نظری کرده است.

چرا که علی بیگ زاده رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس به بورس پرس گفته است: بعد از انتشار گزارش عملکرد سایپا ، سیستم مربوطه به صورت خودکار اقدام به توقف نماد کرد و بررسی ها نشان داد هر چند سود این شرکت تغییری نکرده اما در جزییات سود تغییرات بااهمیتی رخ داده است. در این بررسی ها مشخص شد درآمد سرمایه گذاری ها به مقدار قابل توجهی افزایش و بهای تمام شده هم کاهش یافته است. به همین دلیل مدیران شرکت باید توضیحاتی ارایه دهند تا نماد سایپا بازگشایی شود.

براساس این گزارش، حال در آخرین پیگیری های بورس پرس از مسئولان نشان می دهد علت طولانی شدن توقف نماد این شرکت ناشی از لزوم ارایه اطلاعات به سازمان و دربرابر نامه هایی متعددی است که تا دیروز ارایه نشده است.

به این ترتیب مشخص شد سایپا باید صورت های مالی و اطلاعات مربوط به پیش بینی سود حسابرسی شده را به همراه گزارش 6 ماهه زیرمجموعه هایی مانند نیوان ابتکار ارایه دهد تا امکان بازگشت آن به تابلو معاملات بورس فراهم شود.

در این میان مدیران این شرکت هم به سازمان بورس اعلام کرده اند پیگیری ها برای تهیه و انتشار اطلاعات در حال انجام بوده و به زودی ارایه می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» جواد حسن زاده | ساعت ۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۹/۲۲
5
0
پاسخ
با سلام اوراق دولتی بفروش رسید تمام دولت بدهیهای خود را از جیب سهامداران پرداخت حالا نوبت جمالی است تا گزارش سودهای نوجومی سایپا را به بورس بدهد تا نماد باز شود بشرطی که دست بابکهای زنجانی درون سایپا نباشد و سودها دقیق به بورس اعلام شود مزدا3
» ناشناس | ساعت ۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۹/۲۲
6
0
پاسخ
بنده با هزاران نفر دیگر سهام سایپا را 8ماهپیش حدود 200 تومن خریدیم ایا با این همه قرارداد و تولید و حرف ما به اصل پولمون خواهیم رسید یا پس اندازمان نابود شد؟ما این چنرغاز پس اندازو با کار 30 ساله بدست اورده بودیم وحلال حلال بود ولی بر خلاف شعار مال حلال از بین نمیره ... اما سایپا اونو از بین برد و دوران بازنشستگی مرا جهنمی کرد.

پاسخ:
» ارش | ساعت ۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۹/۲۴
0
0
پاسخ
یعنی یه گزارش 2 ماه وقت میخاد در مورد مردم چ ی فکر میکنی
» ارش | ساعت ۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۹/۲۴
0
0
پاسخ
سهامشم مثل ماشیناش در پیت
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ