کد خبر: ۴۱۸۱۹
۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۹/۲۲

نفت رکورد یک ساله را زد و ۵۶ دلاری شد/احتمال تداوم ارزش جهانی دلار

نفت رکورد یک ساله را زد و ۵۶ دلاری شد/احتمال تداوم ارزش جهانی دلار

در پی توافق رسمی اعضا اوپک و تولیدکنندگان غیر اوپکی مبنی بر کاهش تولید، قیمت نفت امروز رکورد یک ساله را زد و به بالاترین رقم رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، با توافق اوپک و تولید کنندگان غیر اوپکی برای کاهش تولید که اولین اقدام مشترک  از سال 2001 محسوب می شود، قیمت نفت امروز به بالاترین رقم طی یک سال گذشته رسید.

به این ترتیب، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه، با 5 درصد افزایش به 56 دلار و 94 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز همان مقدار افزایش داشت و به 54 دلار و 7 سنت رسید.

این در حالی است که در آُستانه نشست این هفته فدرال رزرو آمریکا که انتظار می رود تصمیم افزایش نرخ بهره در آن اتخاذ شود، ارزش دلار روند افزایشی خود را تداوم بخشید.

نتایج تحقیق دانشگاه میشیگان نشان می دهد شاخص احساس مصرف کننده در آمریکا به بالاترین رقم خود از ژانویه 2015 رسیده که این مسئله می تواند فدرال رزرو آمریکا را نسبت به افزایش نرخ بهره در نشست این هفته خود مصمم تر کند.

دیگر دلیل افزایش قیمت نفت، تمرکز مجدد بر موضوع تورم جهانی است که پس از انتشار آمارهای افزایش قیمت مصرف کننده در چین مورد توجه قرار گرفته و موجب شده تا سرمایه گذاران نگران باشند که فشارهای تورمی موجب کاهش رشد اقتصاد جهانی شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ