کد خبر: ۴۱۸۴۷
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۹/۲۲

علت توقف نماد ۳ شرکت ذغال‌سنگی + شرط بازگشایی
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس به بورس پرس خبر داد:

علت توقف نماد ۳ شرکت ذغال‌سنگی + شرط بازگشایی "رمپنا ، اپرداز و "وبصادر"

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس علت توقف نماد سه شرکت ذغال‌سنگی و شرط بازگشایی "رمپنا ، اپرداز و "وبصادر" را اعلام کرد.

سعیدمحمد علیزاده در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره علت توقف امروز نماد سه شرکت ذغال‌سنگ‌ نگین‌ ط‌بس‌،  صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود و فرآوری زغال سنگ پروده طبس اظهار داشت: این سه شرکت به طور شفاهی از توافق با شرکت ذوب آهن مبنی بر افزایش قیمت فروش محصول خبر داده و خواهان توقف نماد شدند. به همین دلیل نماد این شرکت ها برای ارایه توضیحات و در صورت لزوم، اطلاعات جدید بسته شد.

وی در برابر این سئوال که آیا زمزمه توافق افزایش 21 درصدی ذوب آهن با این شرکت ها صحت دارد یا خیر ؟ توضیح داد: هر کدام از این شرکت ها ، به صورت غیر رسمی متغیرهای متفاوتی مانند درصد و تناژ افزایش را اعلام کرده اند و باید منتظر نامه رسمی مدیران بود.

شرط بازگشایی "رمپنا و اپرداز" و پاسخ به شایعه بازگشایی "وبصادر"

این مقام مسئول درباره شرایط بازگشایی نماد شرکت مپنا که از اواخر تیر به دلیل مشکلاتی در ترکیب سهامداری و رای دادگاه مبنی بر برگشت 47 درصد سهام مهاب قدس به وزارت نیرو و همچنین برگزاری مجمع سالانه بسته شده به بورس پرس گفت: این شرکت در حالی 7 آذر مجمع سالانه را برگزار کرده که باید ضمن ارسال تصمیمات مجمع مذکور در کدال توضیحاتی در مورد سهامداران حقوقی عمده ارائه  ، و همچنین اقدام به ارایه گزارش پیشبینی حسابرسی شده  بر اساس عملکرد 6 ماهه نماید.

علیزاده افزود: بنابراین در صورت ارایه این اطلاعات ، نماد "رمپنا" در اولین فرصت باز خواهد شد.

وی در مورد نماد آتیه داده پرداز هم که از 7 آذر به دلیل تعدیل با اهمیت پیش بینی سود سال مالی 95 بسته شده، خاطر نشان کرد: از این شرکت فرابورسی اطلاعات و توضیحاتی در خصوص تعدیل درآمد خواسته شده که پس از دریافت و بررسی آنها  امکان بازگشایی نماد آن فراهم میشود.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس درباره شایعه بازگشایی نماد بانک صادرات هم به بورس پرس گفت: اگر این بانک و دو بانک ملت و تجارت بابت  اثرات نامه بانک مرکزی به آنها در خصوص کسری ذخایر و بقیه موضوعات مطروحه به تفاهم برسند و آخرین پیش بینی خود را نیز ارائه کنند، در کوتاه ترین زمان ، امکان بازگشایی فراهم است اما تا به امروز چنین اطلاعاتی داده نشده است.

علیزاده درباره پالایشگاه بندرعباس هم توضیح داد: این شرکت که در عملکرد 6 ماهه قادر به پوشش 90 درصد از پیش بینی سود 16 تومانی شده ، اعلام کرده قصد تعدیل سود را دارد. بر همین اساس ، نماد "شبندر" بعد از اطلاعات جدید باز خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ