کد خبر: ۴۱۹۰۱
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۹/۲۴

احتمال کمبود عرضه نفت در سال 2017 با تصمیم اخیر اوپک
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد:

احتمال کمبود عرضه نفت در سال 2017 با تصمیم اخیر اوپک

بنابر اعلام آژانس بین المللی انرژی در صورت محقق شدن برنامه اوپک و دیگر تولید کنندگان نفت در کاهش تولید نفت، بازار جهانی نفت در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ با کمبود عرضه روبرو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی در 6 ماهه آینده با پدیدار شدن تاثیر کاهش تولید اوپک و غیر اوپکی ها ذخایر جهانی نفت روزانه حدود 600 هزار بشکه کاهش خواهد یافت.

این سازمان قبلا اعلام کرده بود حجم ذخایر نفتی جهان تا پایان سال 2017 کاهش نخواهد یافت. این گزارش حاکی است، روسیه بزرگترین تولید کننده غیر اوپک که به توافق کاهش تولید پیوسته، کاهش تولیدی را که وعده داده به صورت تدریجی اعمال خواهد کرد.

قیمت نفت از 30 نوامبر یعنی زمان توافق واپک برای کاهش تولید تاکنون بیش از 16 درصد افزایش یافته است. روز 10 دسامبر 11 تولید کننده دیگر غیر عضو اوپک نیز موافقت کردند که در کاهش تولید با اوپک همکاری کنند.

در گزارش ماهیانه آژانس بین المللی انرژی آمده است: قبل از توافق تولید کنندگان، آمارهای ما از عرضه و تقاضا نشان می داد بازار تا پایان سال 2017 به توازن خواهد رسید.

در ادامه گزارش آمده است: اگر اوپک بی درنگ و به صورت کامل به سمت کاهش تولید هدف گذاری شده حرکت کند و دیگر تولید کنندگان نیز به توافق عمل کنند، بازار احتمالا در نیمه نخست 2017 به وضعیت کمبود نفت تغییر وضعیت خواهد داد.

به گفته آژانس بین المللی انرژی که به 29 کشور جهان در زمینه سیاست های انرژی مشاوره می دهد، کاهش میزان ذخایر نفت جهان تنها در صورتی اتفاق خواهد افتاد که اوپک عرضه نفت را به میزانی کاهش دهد که تولید به سطح حدود 32.7 میلیون بکشه در روز برسد و در این سطح باقی بماند.

بر اساس این گزارش، تولید نفت اوپک در ماه نوامبر به رقم بی سابقه 34.2 میلیون بشکه در روز رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ