کد خبر: ۴۱۹۲۷
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۹/۲۶

ایران رئیس هیأت خدمات مالی اسلامی شد

ایران رئیس هیأت خدمات مالی اسلامی شد

بانک مرکزی ایران رئیس دوره‌ای هیأت خدمات مالی اسلامی در سال ۲۰۱۷ شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، بانک مرکزی ایران ریاست هیأت خدمات مالی اسلامی (IFSB) را برای سال 2017 عهده‌دار شد. این اقدام می‌تواند تمرینی برای اتحاد سیستم بانکداری کشور با سیستم بانکداری آسیا و خاورمیانه باشد.

شورای هیأت خدمات مالی اسلامی، ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران را به‌عنوان رئیس این هیأت منصوب کرد که از اول ژانویه کار خود را آغاز می‌کند، همچنین فاضل کبیر رئیس بانک مرکزی بنگلادش را به‌عنوان معاون انتخاب کرد.

بیست و دومین جلسه شورای عالی خدمات مالی اسلامی به ریاست رئیس‌کل بانک مرکزی مصر و معاونت بانک مرکزی ایران و با شرکت هیأت‌های عالی‌رتبه از بانک‌های مرکزی کشورها و سایر سازمان‌های عضو IFSB در قاهره پایتخت مصر برگزار شد.

هیأت خدمات مالی اسلامی سازمانی متشکل از مراجع نظارتی مالی و بانکی اسلامی است که در سال 2002 پایه‌گذاری شد و فعالیت را در سال 2003 آغاز کرد. مقر اصلی این هیأت در شهر کوالالامپور مالزی است.

هدف از تأسیس این هیأت کمک به ارتقای ثبات مالی و بازگشت‌پذیری آنها از طریق دیگر اقداماتی است که به افزایش دانش و همکاری میان مؤسسات مالی اسلامی می‌انجامد.

در حال حاضر این هیأت 190 عضو شامل 66 مرجع نظارتی، 8 سازمان بین‌المللی و 116 فعال بازار است که در 48 کشور جهان فعالیت می‌کنند.

خبرگزاری رویترز نوشت: سال‌ها تحریم باعث شده ایران از مسیر فعالیت‌های بانکی دور شود، اما این نقش سازنده در کوالالامپور در هیأت خدمات مالی اسلامی می‌تواند سیستم بانکداری ایران را به مسیر برگرداند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ