کد خبر: ۴۱۹۳۱
۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۹/۲۸

انتظار مثبت یک کارگزاری از سود بزرگترین شرکت بورس
با بررسی عملکرد 6 ماهه و فروش محصولات بررسی شد:

انتظار مثبت یک کارگزاری از سود بزرگترین شرکت بورس

یک کارگزاری با بررسی عملکرد 6 ماهه و فروش محصولات فولاد مبارکه ، آینده مثبتی را برای بزرگترین شرکت بورس در 4 ماه سال جاری پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فولاد مبارکه که با سرمایه 7.2 هزار میلیاردتومانی بزرگترین شرکت بورس بشمار می رود، طی دو ماه اخیر با نوسان همراه با روند صعودی بوده و به دلیل بهبود بازارهای جهانی ، در مقاطعی توجه سرمایه گذاران را جلب کرده است.

براساس این گزارش، "فولاد" درحالی امروز در کنار ملی مس و ایران خودرو ، بازار قراردادهای اختیار معامله سهام بورس تهران را راه اندازی می کند که کارگزاری آبان در مورد این شرکت اعلام کرد فولاد مبارکه اصفهان بیش از 50 درصد سهم تولید فولاد خام در ایران را دارا بوده و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (17درصد) و سرمایه گذاری صدر تامین (9.5 درصد) سهامداران عمده این شرکت بورسی هستند.

"فولاد" در پیش بینی براساس عملکرد واقعی 6 ماهه حسابرسی شده، سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را با سرمایه 7.5 هزار میلیارد تومانی، 139 ریال پیش بینی کرده و در عملکرد نیمه اول سال، توانسته مبلغ 83 ریال سود به ازای هر سهم معادل 60 درصد را محقق سازد.

براساس فروش شرکت در 6 ماهه 95 ، حدود 24 درصد از فروش مربوط به محصولات سرد و 65 درصد از فروش مربوط به محصولات گرم است. در این میان فولادهای نورد گرم معمولا کیفیت کمتری نسبت به فولاد های نورد سرد دارند و کاربرد عمده ورق‌های گرم فولادی در ساختمانی و سازه های صنعتی(پروفیل)، لوله‌های انتقال نفت و گاز، عملیات جوشکاری، ساخت ریل و تیرآهن I ، نورد دوباره و پوشش‌دهی است.

ورق سرد نیز بیشتر در صنعت خودرو و لوازم خانگی کاربرد دارند. حدود 27 درصد فروش 6 ماهه شرکت صادراتی بوده که عمدتا مربوط به فروش محصولات گرم است.

متوسط نرخ فروش محصولات گرم در پیش بینی برابر 14،449 ریال به ازای هر کیلو و برای محصولات سرد 17،167 ریال به ازای هر کیلو است. این در حالی است که نرخ های فعلی این محصولات در بورس کالا به ترتیب 19910 ریال و 23123 ریال است.

همچنین فولاد مبارکه طی 8 ماهه منتهی به آبان ماه،  حدود 66 درصد از پیش بینی فروش را پوشش داده است. البته باید در نظر داشت که با توجه به افزایش نرخ های شمش فولاد خوزستان به عنوان مرجع قیمت گذاری سنگ آهن مصرفی شرکت انتظار افزایش بهای تمام شده شرکت هم گام با افزایش نرخ فروش محصولات وجود دارد.

با احتساب این موارد و با در نظر گرفتن نرخ های فعلی بورس کالا ، برای 4 ماه باقی سال انتظار داریم سود هر سهم شرکت 50 ریال افزایش یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ