کد خبر: ۴۱۹۴۴
۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۹/۲۸

فرصت ۶ ماهه

فرصت ۶ ماهه "اوفک" به شرکت های طرف قرارداد با ایران درصورت لغو برجام

اداره کنترل دارایی های آمریکا موسوم به "اوفک" اعلام کرد در صورت لغو برجام، شرکت های طرف قرار داد با ایران ۶ ماه زمان دارند تا تسویه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اداره کنترل دارایی های خارجی امریکا موسوم به "اوفک" به دنبال پرسش سوالات متعدد در راستای نگرانی اعمال بازگرداندن تحریم ها علیه ایران اعلام کرد: در صورت لغو برجام، تمامی شرکت های طرف معامله با ایران ۱۸۰ روز برای تسویه حساب فرصت خواهند داشت.

همچنین اوفک مجوزی صادر کرده که صادرات یک سری هواپیماهای مشخص به ایران را به صورت موقت مجاز می داند.  

البته قبلا اوفک اعلام کرده بود ایالات متحده به طرز قابل توجهی تلاش هایی را برای شرکت های داخلی و خارجی برای حداقل کردن تاثیرات تحریم های جدید بر روی مبادلات آنها با ایران انجام داده اما اطمینانی به شرکت ها در جهت بازگشت تحریم ها و لغو برجام نداده است.  

اوفک در این باره اعلام کرده در صورت چنین اتفاقی، قوانینی را بر روی وب سایت خود قرار خواهد داد تا شرکت ها طبق آن ضوابط عمل کنند.  

بر اساس نسخه جدید اوفک اگر یک شرکت آمریکایی یا غیر آمریکایی که به ایران کالا یا خدمات یا خدمات اعتباری ارائه می‌دهد، در صورتی که این موضوع پیش از لغو برجام باشد مجوزی صادر می شود تا مبالغ خود را جمع آوری کنند به شرطی که وام، کالا و خدمات بیشتری بعد از لغو برجام به ایران نداده باشند.

البته این مجوز برای شرکت های غیر ایرانی و غیر آمریکایی که امور تجاری را خارج از آمریکا انجام می دهند و از دلار در داد و ستدها استفاده نمی کنند به نوعی نمایشی است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ