کد خبر: ۴۱۹۹۸
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۹/۲۹

پذیره نویسی اولین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه از چهارشنبه
مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان خبر داد:

پذیره نویسی اولین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه از چهارشنبه

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان از پذیره نویسی اولین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه (VC) با سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی در چهارشنبه جاری خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،در بررسی وضعیت صندوق سرمایه گذاری جسورانه رویش لوتوس،در ابتدا مهدی علم الهدی معاون ناشران و پذیرش فرابورس ایران با اشاره به مقطع تاسیس پذیره نویسی این شرکت به عنوان اولین صندوق در حوزه بازار سرمایه بیان کرد: به غیر از لوتوس 5 صندوق دیگر از سازمان مجوز تاسیس گرفته اند و در حال انجام مراحل اجرایی هستند تا به مرحله پذیره نویسی برسند.

وی ادامه داد:انتظار می رود با ساختار پیشنهادی به سازمان بورس در صورت صدور مجوز موافقت اصولی توسط کمیته هیات بررسی، متقاضیان با تاسیس صندوق سرمایه گذاری جسورانه، نقطه شروع به کار را از فرابورس در برنامه داشته باشند و این ساختار چابک ،بدون تشریفات اداری جایگاه خود را پیدا کند و نهایتا به اعتلای علم و دانش در کشور کمک کند.

علی تیموری مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان نیز با اشاره به اهمیت حوزه دانش بنیان در دنیا که 85 درصد از محرک رشد اقتصادی را د ربر می گیرد گفت: در ایران اکوسیستمی که بدون انحراف در اهداف و منابع تزریقی بوجود آید شکل نگرفته اما تامین سرمایه لوتوس سعی کرده در راستای رسالت خویش علی رغم اینکه عمر کمتری نسبت به دیگر تامین سرمایه ها دارد با هدف گذاری مناسب بتواند حضور موثر و مفیدی در این بخش داشته باشد.

وی ادامه داد:در همین راستا از حدود یک و نیم سال گذشته تقریبا براساس برنامه های بلند مدت  شرکت ،سعی شده با شناخت کافی از بخش های هدف گذاری شده و ورود به حوزه هایی که دارای مزیت رقابتی خاص است هماهنگی لازم انجام شود.

تیموری اذعان داشت: این صندوق بیشتر با رویکرد زیست فناوری و سل تراپی با همکاری پژوهشگاه رویان در حوزه سلامت و حوزه تخصصی خود که وین تک است فعالیت خواهد داشت . عمده پرتفوی  سرمایه گذاری به بخش های زیست فناورانه و سل تراپی اختصاص خواهد داشت.

وی با بیان اینکه موسسین صندوق تامین سرمایه لوتوس پارسیان،پژوهشگاه رویان،مجموعه برکت تل،شرکت سرمایه گذاری پویا و گروه مالی پارسیان هستند، گفت:با تمهیدات اندیشیده شده پروژهایی که سرمایه گذاری خواهد شد در صورت موفقیت امکان تجاری سازی در قالب همین زنجیره موسسین را خواهد داشت و چهارشنبه جاری پذیره نویسی اولین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه (VC) انجام خواهد شد.

تیموری در مورد میزان سرمایه گذاری صندوق لوتوس بیان کرد: میزان سرمایه این صندوق مبلغ 50 میلیارد تومان است که پذیره نویسی در سه مرحله 15 میلیاردی، 20 میلیاردی و 15 میلیارد تومانی طی فرایند یک ساله انجام می شود اما اگر درخواست برای سرمایه گذاری زیاد باشد دو مرحله اول پذیره نویسی در یک مرحله انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که مالکیت سهام دارای فرمول خاصی هست یا خیر گفت: بحث مالکیتی صندوق ابتدا با ترکیبی از موسسین و هیات مدیره  شروع شده و به غیر از مدیر صندوق که همیشه عضو ثابت هیات مدیره است بر اساس ترکیب سهامداری در سنوات آتی ترکیب هیات مدیره تغییر می کند.

تیموری در مورد مقدار سود پرداختی به سرمایه گذاران گفت: سود مشخص و قابل پیش بینی وجود ندارد و کسب و کار بصورت صفر و یک است از این جنبه در انتخاب پروژه ها دقت شده که قابلیت سودآوری بالا داشته باشند تا با به نتیجه رسیدن حداقل یکی از پروژه ها به سود حتمی رسید.

وی به سرمایه گذاران توصیه کرد: با توجه به اینکه امکان ورود و خروج کوتاه مدت وجود ندارد دید بلند مدت داشته باشند.در سه سال اول تقسیم سود وجود ندارد ولی اگر همه پروژه ها به بهره برداری برسند می توان در پایان سال سود بالای 100 درصد را پیش بینی کردو پس از واگذاری پروژه ها، سرمایه گذاران از تقسیم سود منتفع می شوند.

تیموری در مورد پروژه های دیگر گفت: تامین مالی سایپا پروژه ای به ارزش650 هزار تومان اوراق است و برای ایران خودرو اوراق مرابحه در حدود 700 میلیون تومان هست. پروزه های دیگری هم تامین سرمایه می شوند تا به مرحله انتشار برسند.

حسن کاظم زاده مدیر سرمایه گذاری جایگزین شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان اظهار داشت: مالکیت صندوق  دارای سقف و کف است که کف خرید سرمایه گذاری برای هر شخص حقیقی 5 واحد یا 5 میلیون تومان وبرای هرشخص حقوقی 30 واحد یا 30 میلیون تومان  و سقف خرید هم برای هر شخص حقیقی  3000 واحد یا 3 میلیارد تومان و برای اشخاص حقوقی 6000واحد یا 6 میلیارد تومان است.

وی در مورد نحوه واگذاری سهم بیان کرد: امکان واگذاری مالکیت روی تابلوی مجزای در فرابورس بصورت توافقی و مذاکره ای است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ