کد خبر: ۴۲۱۱۵
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۴

ارزیابی یک کارگزار از عملکرد تولید و فروش پارس خودرو  + ۴ شرکت دیگر

ارزیابی یک کارگزار از عملکرد تولید و فروش پارس خودرو + ۴ شرکت دیگر

کارگزاری بانک توسعه صادرات گزارش عملکرد تولید و فروش محصولات شرکت های پارس خودرو، تکنوتار، سیمان کرمان، بهمن دیزل و تراکتورسازی را ارزیارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی انتشار گزارش عملکرد تولید و فروش محصولات شرکت های پارس خودرو، تکنوتار، سیمان کرمان، بهمن دیزل و تراکتورسازی،  کارگزاری بانک توسعه صادرات ، آمارهای اعلامی را ارزیارزیابی کرد.

"خپارس": در آذرماه موفق به فروش 4,645,379 میلیون ریالی شده و در کل 9 ماهه موفق شده بودجه را از لحاظ مقدار فروش 72 درصد پوشش دهد. با ادامه این روند می توان امید داشت این شرکت در پایان سال مالی 95 به سود دهی برسد.

اما نکته مهم در این شرکت قسمت بهای تمام شده و مخصوصا هزینه مالی است. امیدواریم با این رشد فروش کمی از مشکل نقدینگی شرکت را بکاهد  و شاهد کاهش هزینه مالی شرکت در گزارش 9 ماهه باشیم.

"تکنو": گزارش عملکرد ماهیانه نشان داد فروش شرکت در ماه آذر نسبت به ماههای مهر و آبان بیش از 30 درصد رشد داشته است. مبلغ فروش شرکت در آذر 11,859 میلیون ریال بود که با احتساب آن مبلغ فروش شرکت در پایان 9 ماهه سال مالی به 67,772 میلیون ریال رسیده و شرکت توانسته 86 درصد از بودجه خود از لحاظ مبلغ فروش را پوشش دهد.

اگر فرض کنیم روند فروش شرکت در 3 ماهه پایانی سال همانند ماه آذر باشد، می توان امید داشت شرکت سود 12 ریالی خود را که در بودجه پیش بینی کرده پوشش دهد و حتی با توجه به حاشیه سود عملیاتی، تعدیل مثبت چند ریالی در این نماد را شاهد باشیم.

"سکرما": طبق گزارش عملکرد ماهیانه، فروش شرکت در ماه آذر تقریبا با میانگین فروش ماه های مهر و آبان یکسان بوده است. مبلغ فروش شرکت در آذر 95,701 میلیون ریال بود که با احتساب آن مبلغ فروش شرکت در پایان سال مالی به 888,609 میلیون ریال رسیده و شرکت توانسته 106 درصد از بودجه از لحاظ مبلغ فروش را پوشش دهد.

با توجه به این پوشش مناسب در پایان سال مالی، می توان برآورد کرد شرکت توانسته بودجه را از لحاظ مبلغ سود پوشش داده و حتی یک تعدیل مثبت جزیی هم ممکن است داشته باشد.

خدیزل: براساس گزارش عملکرد ماهیانه، فروش شرکت در ماه آذر نسبت به ماه های مهر و آبان بیش از 80 درصد رشد داشته است. مبلغ فروش شرکت در آذر 482,292 میلیون ریال بود که با احتساب آن مبلغ فروش شرکت در پایان 9 ماهه سال مالی به 3,163,398 میلیون ریال رسیده و شرکت توانسته 61 درصد از بودجه خود از لحاظ مبلغ فروش را پوشش دهد.

در مورد این نماد نظرات در بازار مختلف است. اگر فرض کنیم روند فروش شرکت در 3 ماهه پایانی سال همانند ماه آذر باشد، میتوان امید داشت شرکت سال مالی را بدون تعدیل منفی به پایان برساند اما اگر این روند افزایشی ادامه نداشته باشد، باید منتظر یک تعدیل منفی در این نماد باشیم.

تایرا: گزارش عملکرد ماهیانه این شرکت منتشر شد که بر خلاف روندی که شرکت در ماه های مهر و آبان داشت، شرکت افت تقریبا 40 درصدی مبلغ فروش در ماه آذر نسبت به 2 ماه قبل از آن داشت.

مبلغ فروش شرکت در آذر 467,445 میلیون ریال بود که با احتساب آن مبلغ فروش شرکت در پایان 9 ماهه سال مالی به 4,373,176 میلیون ریال رسیده و شرکت توانسته 61 درصد از بودجه خود از لحاظ مبلغ فروش را پوشش دهد.

باید منتظر عملکرد شرکت در 3 ماه پایانی سال مالی شرکت ماند اما به نظر نمیرسد شرکت بتواند از لحاظ مبلغ فروش، بودجه خود را پوشش دهد. برای پیش بینی سود شرکت هم باید منتظر ماند تا صورت مالی 9 ماهه شرکت منتظر شود و با انتشار آن بهای تمام شده و حاشیه سود شرکت در فروش های نیمه دوم سال مشخص شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ