کد خبر: ۴۲۱۲۳
۱۳:۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۴

زمان مجمع و برنامه افزایش سرمایه سخت آژند/ ارزیابی بودجه عمرانی دو سال
مدیرعامل شرکت اعلام کرد:

زمان مجمع و برنامه افزایش سرمایه سخت آژند/ ارزیابی بودجه عمرانی دو سال

مدیرعامل شرکت سخت آژند با اظهار نظر درباره بودجه عمرانی سال جاری و آینده از برگزاری زمان مجمع سالانه در پایان دی و برنامه این شرکت برای افزایش سرمایه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس حامد نورانی با اعلام احتمال برگزاری مجمع سالانه تا پایان دی، گفت: سهامدار عمده سخت آژند در نظر دارد سود مناسبی میان سهامداران تقسیم کند. همچنین برنامه افزایش سرمایه برای تامین منابع جهت پیشبرد پروژه های شرکت مدنظر است.

وی درباره بودجه عمرانی سال جاری و آینده گفت: درحالی بخش ساختمان یکی از بخش های بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور است که طی 6 ماه اول سال جاری ، تنها 23 درصد  از بودجه 57 هزار میلیارد تومانی اعتبارات عمرانی پوشش داده شده اما تحقق بخش بیشتری از اعتبارات عمرانی در نیمه دوم سال، دولت می تواند پرقدرت‌تر ظاهر شود.

این مقام مسئول به بودجه 63 هزار میلیارد تومانی در لایحه بودجه 96 اشاره کرد و گفت: این میزان بودجه عمرانی برای اولین بار در ‏کشور بوده و از نسبت 19.7 درصدی در مقایسه با درآمدهای عمومی دولت در سال آینده برخوردار است.

نورانی تصریح کرد: در حال حاضر عدم در اختیار داشتن فضای اقامتی کافی و مناسب در کشور متناسب با استانداردهای روز جهان یکی از مسایلی است که در خصوص رونق بخش گردشگری با آن مواجه‌ایم. بنابراین سرمایه گذاری در این بخش می‌تواند سودآوری مناسبی را برای شرکتهای ساختمانی رقم بزند. این موضوع به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر رونق اقتصاد و در پی آن رشد بازار سرمایه اثرگذار است.

وی گفت: هر چند بخش مسکن و ساختمان به عنوان یک صنعت، دارای روابط تجاری کمتری نسبت به سایر بخش های اقتصادی با خارج از کشور دارد، اما تاثیرپذیری مناسبی را از شرایط اقتصاد جهانی و تفاهمات سیاسی و اقتصادی انجام شده داراست. بنابراین ماهیت سرمایه گذاری در این بخش که از ریسک کمتری برخوردار بوده و می‌تواند جذابیت مناسبی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی داشته باشد.

وی در خصوص تاثیرپذیری بازار سرمایه از رونق یا رکود بازار مسکن ادامه داد: با توجه به این که صنایع زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر بازار مسکن هستند، رونق این بازار می‌تواند موجب تحرک اقتصاد و در پی آن بازار سهام شود .در مقابل بدون شک رکود، کم تحرکی و رکود اقتصادی بازار مسکن منجر به بی رمقی بورس خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ