کد خبر: ۴۲۱۹۷
۱۲:۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۶

پیش بینی سود شرکت ۳ هزار میلیاردتومانی بورسی با تکیه بر دو فرضیه
یک کارگزار برآورد کرد:

پیش بینی سود شرکت ۳ هزار میلیاردتومانی بورسی با تکیه بر دو فرضیه

تحلیل گر کارگزاری بانک توسعه صادرات با بررسی دو فرضیه، آینده سود شرکت ۳ هزار میلیاردتومانی گل گهر را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت گل گهر درحالی سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را از 176 به 218 ریال افزایش داده که نسرین اسکندری از کارگزاری بانک توسعه صادرات بعد از برآورد سود در دو سناریو  (که نیمه آبان منتشر شد)، آینده مثبتی از سود این شرکت 3 هزار میلیاردتومانی پیش بینی کرد. 

مفروضات پیش بینی سال 95:

1.فروش:

جهت پیش بینی فروش در تحلیل حاضر مفروضات زیر در نظر گرفته شده است.

1-قیمت فروش کنسانتره سنگ آهن برای 6 ماهه ی دوم سال 95، از میانگین نرخ فروش شمش فولاد خوزستان در بورس کالا از اول مهر 1395 تا 23 آذر 1395 با ضریب 11.6 درصد؛ و برای قیمت فروش گندله نیز از میانگین نرخ فروش شمش فولاد خوزستان در بورس کالا از اول مهر 1395 تا 23 آذر 1395 با ضریب 21 درصد استفاده شده است. همچنین نرخ کنسانتره صادراتی 60 دلار با دلار 3800 تومان در نظر گرفته شده است.

2-با توجه به پوشش بسیار مناسب شرکت در 8 ماهه نخست سال پیش بینی می گردد میزان فروش کنسانتره سنگ آهن و گندله مانند بودجه شرکت در نظر گرفته شده است.

2.بهای تمام شده:

در شش ماهه نخست سال 95 شرکت سنگ آهن خام مصرفی خود را با نرخ هر تن 322.530 ریال خریداری کرده است. اما در بودجه سال 95 نرخ سنگ آهن مصرفی را 306.693 ریال درنظر گرفته است. بنابراین در تحلیل حاضر نرخ مواد اولیه مصرفی برابر نرخ های خرید 6 ماهه نخست سال استفاده شده است.

سایر اقلام بهای تمام شده کالای فروش رفته (سربار و دستمزد مستقیم) برابر هزینه دستمزد و سرباز به ازای هر واحد فروش در شش ماهه اول سال 95 شرکت درنظر گرفته شده است. همچنین هزینه حق انتفاع پروانه بهره برداری از معادن که یکی از آیتم های بهای تمام شده است برابر ضرایب 6 ماهه اول از مبالغ فروش برآوردی در نظر گرفته شده است.

همچینین با توجه به اینکه هزینه های عمومی، اداری و تشکیلاتی شرکت در 6 ماهه اول سال مبلغ 868.063 میلیون ریال بوده است و شرکت برای کل سال مبلغ 1.450.000 میلیون ریال برآورد کرده است. در این تحلیل از هزینه های عمومی،اداری و تشکیلاتی 6 ماهه نخست برای باقیمانده سال استفاده شده است.

سایر اقلام برابر بودجه در نظر گرفته شده است.

با توجه به مفروضات فوق، سود هر سهم شرکت قابلیت افزایش تا 33 تومان را خواهد داشت. همچنین با افزایش هر 100 تومان در نرخ شمش فولاد خوزستان با فرض ثابت ماندن سایر اقلام سود هر سهم شرکت 23 ریال افزایش می یابد.

علاوه بر این با افزایش 10 درصدی نرخ سنگ آهنی مگنتی سود هر سهم شرکت با فرض ثابت بودن سایر شرایط 1 تومان کاهش می یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ