کد خبر: ۴۲۲۰۰
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۶

مدیران ۲ هلدینگ بزرگ بورس در میان چهره های برتر نفتی جهان

مدیران ۲ هلدینگ بزرگ بورس در میان چهره های برتر نفتی جهان

دو نشریه معتبر بین المللی نام دو مدیر هلدینگ بزرگ بورس ایران را در فهرست چهره های موثر بازار جهانی نفت و فرآورده های نفتی در سال ۲۰۱۷ جای دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دو نشریه معتبر بین المللی نام مدیران 2 هلدینگ بزرگ فعال در بازارسرمایه ایران را در فهرست چهره های موثر بازار جهانی نفت و فرآورده های نفتی در سال 2017 جای دادند.

عادل نژاد سلیم مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و محمد حسین پیوندی مدیر عامل هلدینگ نفت و گاز تامین اجتماعی (تاپیکو) دو مدیر با سابقه فعال در بورس تهران هستند که نامشان در این فهرست ها دیده می شود.

سهم اندک  ایرانی ها

هرچند 2 مجله ریفاینینگ اند پتروکمیکال و نشریه معتبر ICIS که هر 2 از مهم‌ترین نشریات مرجع قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی به شمار می‌آیند در شماره دسامبر 2016 خود این 2 مدیر بازارسرمایه ایران را در فهرست مدیران اثرگذار بازارجهانی انرژی قرار داده اند اما بررسی این فهرست‌ها و مشاهده تعداد مدیران دیگر کشورهای آسیایی در آن از حضور کم رنگ مدیران ایرانی حکایت دارد.

در این میان مجله ریفاینینگ اند پتروکمیکال که به معرفی 50 چهره برتر حوزه انرژی و پتروشیمی خاور میانه پرداخته تنها یک مدیر بازارسرمایه ایران را در این جمع جای داده است. ایران با تولید 3.5 تا 4 میلیون بشکه نفت در روز ششمین تولید کننده نفت در جهان است و در حوزه صنعت پتروشیمی نیز به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ خاورمیانه شناخته می شود.

به نظر می رسد موضوع احراز نشدن توانمندی های مدیران ایرانی در چارچوب معیارها و  استانداردهای جهانی و در نتیجه حضور نداشتن ان ها در جمع بزرگان مدیریت در شرکت های بین المللی باید آسیب شناسی شود و نحوه انتخاب و انتصاب مدیران در کرسی های کلیدی و اثرگذار مورد بازنگری قرار گیرد.

یک مدیر ایرانی در فهرست نخست

در انتخاب مجله ریفاینینگ اند پتروکمیکال، عادل نژاد سلیم مدیرعامل بزرگترین شرکت بورس ایران یعنی هلدینگ خلیج فارس، چهره ای است که پس از 3 سال تثبیت مدیریتش به عنوان یکی از 50 چهره تاثیرگذار این حوزه انتخاب شده است.

طبق رتبه بندی مجله IC IS هلدینگ خلیج فارس در میان شرکتهای برتر شیمیایی جهان رتبه 34 را به خود اختصاص داده است.  ارزش بازارسهام این هلدینگ بزرگ فعال در بورس تهران 25 هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود.

رکورد داران فهرست

مجله ریفاینینگ اند پتروکمیکال که یکی از پرمخاطب ترین مجلات در حوزه نفت و پتروشیمی است که در پایان هر سال میلادی 50 چهره تاثیرگذار حوزه انرژی و پتروشیمی در خاور میانه را معرفی می کند. در آخرین شماره سال 2016 این مجله دو شرکت آرامکو و سابیک از عربستان به عنوان غول های بزرگ حوزه نفت و پتروشیمی معرفی شده‌اند . در این فهرست، عربستان با 20 نماینده، قطر با 7 نماینده، امارات با 7 نماینده، کویت با 6 نماینده، و بحرین با 4 نماینده بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

حضور ایرانی ها در فهرست دوم

نشریه  ICIS که از مهم‌ترین نشریات مرجع در قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی است نیز 40 چهره برتر صنعت پتروشیمی را در سال 2016 معرفی کرده که در این فهرست مدیران ارشدی انتخاب می‌شوند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شرکت‌های خود وصنعت پتروشیمی داشته‌اند.

در این فهرست نام رئیس‌هیات مدیره شرکت اینئوس  (ineos)، مدیرعامل شرکت دو کمیکال ( D O W  C H E MIC A L)، مدیر عامل شرکت آرامکو (شرکت نفت عربستان)، مدیر عامل شرکت اکسون موبیل (بزرگترین شرکت نفتی دنیا)، مدیر عامل شرکت دوپونت (D U P O NT)، مدیر عامل شرکت بی‌ای‌اس‌اف (بزرگترین شرکت شیمیایی دنیا) و مدیر عامل شرکت سابیک (شرکت پتروشیمی عربستان، دومین شرکت بزرگ شیمیایی دنیا) در کنار نام محمد حسن پیوندی (مدیر عامل تاپیکو) و عادل نژاد سلیم (مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس) دیده می شود.

2 مدیر ایرانی در این فهرست 40 نفره رتبه های 29 و 31 را به خود اختصاص داده اند.

انتهی پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ