کد خبر: ۴۲۲۱۲
۲:۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۷

پاسخ به سئوالات بورسی
توسط معاون مالی و اقتصادی شرکت اعلام شد:

پاسخ به سئوالات بورسی "آپ" و تکذیب یک شایعه/ پروژه های مهم و زمان مجمع

معاون مالی و اقتصادی "آپ" با پاسخ به سئوالات بورسی و تکذیب شایعه فروش شرکت بعد از ۲۰۰۰ تومان شدن سهام توسط دو سهامدار عمده حقیقی، پروژه های مهم و زمان تقریبی مجمع سالانه را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت آسان پرداخت پرشین معروف به آپ درحالی از 26 مهر سال جاری با کشف قیمت 9999 ریالی هر سهم به بورس آمد که در همان ایام با برخی حواشی و شایعات روبرو شده بود اما به مرور ، حواشی و هیجانات پیرامون این شرکت تازه وارد در کنار اوضاع نامساعد بازار فروکش کرد.

در این میان اما برخی مسائل مانند واگذاری بلوکی توسط دو سهامدار حقیقی عمده باقی ماند که موجب شد تا سعید جهان شاهلو معاون مالی و اقتصادی و سخنگوی بورسی شرکت در گفت وگو با بورس پرس و بورس 24 به این موضوع و دیگر سئوالات پاسخ دهد.

پرهیز از رویکردهای هیجانی و تنها انحراف ناخواسته

وی با اشاره به پرهیز از رویکردهای هیجانی و حرکت براساس واقعیت ها، گفت: رسالت اصلی شرکت نشان دادن آنچه که هست بوده و نمی خواهد سهامداران جزء که گاه همه سرمایه را وارد می کنند ، قمار کنند. بنابراین درحالی برنامه های مهم و بزرگی مدنظر است که نمی خواهیم با وجود عدم اختیار در برخی متغیرهای بیرونی و وضعیت بازار سهام و نرخ ارز ، رویدادهای مهم پیش خور شود.

وی ادامه داد: در این میان تنها انحراف ناخواسته، محدود شدن USSDها توسط بانک مرکزی و عدم فروش پین اعلام بود که موجب شد تا این متغیر در عملکرد نیمه دوم سال جاری صفر لحاظ شود اما معلوم نیست این محدودیت برای همیشه باقی بماند. با این حال از این بابت نگرانی وجود ندارد و پیش بینی های لازم شده است.

این مقام مسئول با اشاره به فاصله 20-30 ساله حوزه فناوری ایران با دنیا و جلوتر بودن آپ از بازار، توسعه خدمات شرکت منوط به آمادگی بازار و نفوذ زیرساخت ها و وضعیت بانک ها دانست و همه هدف هیات مدیره را اول شدن و ارایه خدمات بهتر و افزایش سهم بازار از 17 به 27 درصد اعلام کرد.

برداشت تازه داماد بورس از قیمت سهام

جهان شاهلو در برابر این سئوال که با گذشت بیش از دوماه حضور شرکت در بورس ، چه برداشتی از سهام آن دارد؟ توضیح داد: فارغ از شرایط منفی و همه گیر بازار ، باقی مسائل طبیعی بوده و افزایش نرخ سهام به حدود 1600 تا 1700 تومان براساس تحلیل ها بود و می توانست بالاتر هم باشد اما به قول برخی ، سهم تازه وارد مانند تازه دامادی است که باید قادر به جلب اعتماد 100 درصدی باشد. بنابراین از نظر ما قیمت سهام شرکت می تواند بالاتر هم باشد ولی از رفتارهای هیجانی پرهیز می کنیم.

به گفته وی قرار است سهام شرکت از طریق چند شرکت سرمایه گذاری، بازار گردانی شود.

شایعه برنامه فروش بلوکی بعد از 2000 تومان شدن سهام

وی در واکنش به دیگر سئوال که شایعه برنامه فروش بلوکی شرکت توسط دو سهامدار حقیقی و عمده بعد از رشد قیمت سهام به بیش از 2000 تومان چقدر صحت دارد؟ تاکید کرد: چنین شایعه دم دستی و پخش شده در تلگرام تکذیب می شود. چرا که اولا" قبل از ورود به بورس هم مشتریانی خواهان خرید شرکت بودند . دوما" سهامداران حقیقی در صورت فروش شرکت که بیزنس اول دنیا است، چه برنامه ای برای آینده می توانند داشته باشند. سوما" با وجود متقاضیان ، همچنان هیچ یک از سهامداران حاضر به فروش نیستند.

معاون مالی و اقتصادی "آپ" با اشاره به ارزش جایگزینی دو سه هزار تومانی شرکت های از این نوع ، ادامه داد: با این حال شاید در صورت رسیدن شرکت به ارزش 6 -7 هزار میلیارد تومانی ، در مورد واگذاری فکر شود اما هدف فروش سهام و ایجاد هیجان کاذب نیست.

جهان شاهلو درباره حضور سرمایه گذاران خارجی نیز گفت: درحالی با لغو تحریم ها، تقاضاهای متعددی برای خرید سهام، مشارکت، سرمایه گذاری ، همکاری موردی از سوی سرمایه گذاران خارجی مطرح شده که اگر شریکی قادر به ایجاد ارزش افزوده شود، می توان در مورد آن فکر کرد اما با توجه به حساس بودن ورود خارجی به چنین عرصه هایی ، باید توسط نهادهای نظارتی تایید شود.

معرفی پروژه های مهم و حضور شرکت در کشورهای دیگر

جهان شاهلو با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز به دلیل پایه بودن درآمد براساس تومان و تامین سخت افزارها از داخل ، تاثیری بر وضعیت شرکت ندارد،  پروژه های مهم شرکت را شامل قرارداد با قوه قضاییه برای تجهیز سیستم تله پرداز در 12 هزار دفترخانه اسناد رسمی ( که تا پایان ماه جاری در سراسر کشور عملیاتی می شود)، توسعه خدمات پرداخت وجه در رستوران ها و پارگینگ ها و ...، پرداخت های غیر حضوری و پشتیبانی کارت های اعتباری اعلام کرد.

وی در مورد حضور شرکت در کشورهای دیگر هم توضیح داد: درحالی اقداماتی همچون نصب دستگاه پوز در برخی کشورها مانند عراق انجام شده و با لغو تحریم ها برنامه های دیگری مدنظر است که با توجه به فراهم بودن زیر ساخت ها و اعلام بانک مرکزی مبنی بر اتصال ایران به بازارهای جهانی از سال آینده ، انتخاب اول شرکت ، حضور در بازارهای بین المللی است.

این معاون شرکت آسان پرداخت با اعلام ناچیز بودن رقم مطالبات، درباره وضعیت اخد تسهیلات بانکی هم گفت: از سال های گذشته ، تسهیلاتی کوتاه مدت با نرخ های سود متفاوت دریافت شده اما دراین میان ، بانک کشاورزی هر چند سهامدار عمده است ، اما به دلیل خاص بودن فعالیت این بانک ، رانتی در اخذ تسهیلات در کار نبوده است.

علت کشف قیمت 9999 ریالی سهم

جهان شاهلو علت کشف قیمت 9999 ریالی هر سهم "آپ" را ناشی از نظر مشاوران و تکیه بر جنبه روانی این عدد دانست و در مورد تخصیص سهام به کارکنان هم گفت: مسئله عرضه اولیه ناشی از تمایل سهامداران بخش خصوصی در تخصیص 60 درصد سهمیه موجود برای کارکنان و نظر سهامدار عمده بود که در نهایت حدود2.5 درصد سهام به همه متقاضیان شامل 520 نیروی انسانی و فعالان حدود 50 نمایندگی تخصیص داده شد.

وی در خاتمه زمان مجمع سالانه مربوط به سال مالی اسفند 94 را اواخر اردیبشهت یا اوایل خرداد اعلام کرد و گفت: سیاست تقسیم سود سال های گذشته ، توزیع 75 تا 80 درصد سود محقق شده بود اما تقسیم سود در اولین مجمع سالانه بعد از حضور در بورس به نظر مجمع بستگی دارد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ