کد خبر: ۴۲۲۲۷
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۷

۲۳ سایت بورسی بدون مجوز مسدود شدند/ اقدام قضایی علیه چند کانال تلگرامی
مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس:

۲۳ سایت بورسی بدون مجوز مسدود شدند/ اقدام قضایی علیه چند کانال تلگرامی

مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس از مسدود شدن ۲۳ سایت بدون مجوز مشاور سرمایه گذاری، سبدگردانی، سیگنال و فروش تحلیل و اقدام قضایی علیه چند کانال تلگرامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد علی شیری زاده با اشاره به برنامه های سازمان بورس در خصوص پیشگیری از جرائم و تخلفات و ارتقای سلامت محیط کسب و کار و ایمن سازی و شفافیت فضای بازار سرمایه ،به سنا گفت: با توجه به شکایات متعدد مردم، اسامی و نشانی 23 سایت بدون مجوز فعالیت در زمینه مشاوره سرمایه گذاری، سبدگردانی، سیگنال و تحلیل فروشی به معاونت فضای مجازی دادستانی ارائه و همه این 23 سایت مسدود شدند.
وی ادامه داد: در ماه های اخیر برخی افراد فریبکار بدون داشتن مجوز فعالیت و احراز صلاحیت های لازم به ارائه مشاوره سرمایه گذاری و سبدگردانی، روی آوردند و با وعده پولدار شدن و چند برابر کردن سرمایه در کوتاه مدت اقدام به فریب برخی از سرمایه گذاران کردند. در حالی که اگر ادعاهایشان صحت داشت خود از این پیشنهادهای رؤیایی استفاده می کردند تا پولدار شوند که نیازی به جمع کردن این سبک از درآمد نداشته باشند.

این مقام مسئول با تأکید بر گسترش شبکه های اجتماعی و وب سایت های اینترنتی اظهار داشت:بر اساس شکایات دریافتی، مبنی بر کلاهبرداری افرادی فریب کار که بدون تحصیلات عالی دانشگاهی و سوابق مرتبط با بازار سرمایه اقدام به دریافت مبالغی در قالب حق مشاوره یا کارمزد کردند سازمان بورس برای جلوگیری از ضرر و زیان سهامداران فریب خورده به این موضوع ورود کرد.

شیری زاده افزود: در صورت تکرار اقدامات یاد شده، موضوع از طریق مراجع قضایی جهت مجازات عاملان فریب مردم پیگیری خواهد شد، کما اینکه حق تظلم خواهی شاکیان خصوصی زیان دیده نیز به قوت خود باقیست.

وی درباره فعالیت غیرمجاز کانال های تلگرامی در زمینه سیگنال فروشی و ارائه مشاوره سرمایه گذاری و سبدگردانی، گفت: اقدام قضایی علیه چند کانال در دست پیگیری است که در صورت مجوز دادستان نتایج رسیدگی به عموم اطلاع رسانی می شود.

وی توضیح داد: شرکت های مشاوره سرمایه گذاری و سبدگردانی از جمله نهادهای مالی هستند که بر اساس قانون بازار اوراق بهادار و با اخذ مجوز فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار، بر اساس قراردادهایی مشخص برای سرمایه گذاران سبدگردانی و مدیریت دارایی می کنند یا به آنها مشاوره سرمایه گذاری ارائه می کنند. شرکت های دارای مجوز به لحاظ تحت نظارت بودن یک منبع قابل اطمینان برای سرمایه گذاران هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» محمدحسن | ساعت ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۷
1
0
پاسخ
لطفا کانالها را ببندید بیچاره شدیم مسئول محترم
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ