کد خبر: ۴۲۲۶۵
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۸

با وجود کنترل تورم توسط دولت، رکود بر جامعه حاکم است/ تغییر واحد پول به صلاح نیست/ مثبت شدن شاخص بورس تا پایان سال

با وجود کنترل تورم توسط دولت، رکود بر جامعه حاکم است/ تغییر واحد پول به صلاح نیست/ مثبت شدن شاخص بورس تا پایان سال

عضو هیات مدیره ارزش آفرین الوند گفت: هرچند تورم تحت کنترل دولت است با این وجود اقتصاد کشور در رکود به سرمی برد که با این وضعیت تغییر واحد پول به صلاح اقتصاد کشور نیست، امسال نیز مانند دوره های گذشته شاخص بورس تا پایان سال مثبت خواهد شد.

بهرام بیدگلی در گفتگو با بورس پرس، با اشاره به وضعیت شاخص بورس تا پایان سال گفت: با توجه به روند سال های گذشته به نظر می رسد امسال نیز شاخص کل بورس تا پایان سال روند مثبت رو به رشد داشته باشد اما پیش بینی وضعیت شاخص برای سال جدید مشخص نیست.

وی در خصوص تأثیر افزایش نرخ دلار بر بورس، صنایع و شرکت ها گفت: شرکت های ارزبر که مواد اولیه محصولات را از خارج کشور تهیه می کنند مسلما در این میان با ضرر و زیان همراه خواهند بود اما شرکت هایی که صادرات انجام می دهند یا به عبارتی ارزآور هستند حاشیه سود خوبی را تجربه می کنند و در حقیقت از این موضوع نفع خواهند برد بدلیل اینکه این شرکت ها صورت های مالی خود را کم تر پیش بینی کرده بودند و با این مساله بهره بیشتری بدست می آورند.

عضو هیات مدیره ارزش آفرین الوند تغییر واحد پولی کشور را در حال حاضر به صلاح اقتصاد داخلی ندانست و افزود: به نظر می رسد با توجه به جو روانی که با شروع چنین تغییری در جامعه حاکم می شود تا مدتی آشفتگی هایی در وضعیت بازار به چشم می خورد، اما بعد از مدتی وضعیت به ثبات خواهد رسید، به طور کلی در حال حاضر با توجه به مهیا نبودن شرایط اقتصادی به لحاظ بنیادین تحقق چنین تغییری منطقی نیست.

وی ادامه داد: هر چند دولت توانسته تورم را کنترل کند اما با وجود این وضعیت، اقتصاد کشور با رکود همراه است، در این صورت تجربه ناموفق زیمبابوه را ما نیز خواهیم داشت. در صورتی که دولت بتواند ضمن مهار تورم رکود را از چهره اقتصادی کشور بزداید تغییر واحد پول مطلوب خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ