کد خبر: ۴۳۲۶۶
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰

تصمیم تازه برای خریداران و فروشندگان عمده ارز
معاون نظارتی بانک مرکزی خبر داد:

تصمیم تازه برای خریداران و فروشندگان عمده ارز

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت:اسامی اشخاصی که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اقدام به خرید و فروش عمده ارز می‌کنند، به سازمان امور مالیاتی ارسال و حسب مورد برگه تشخیص مالیات صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی،فرشاد حیدری با اشاره به نوسانات هفته‌های اخیر در بازار ارز گفت: مؤلفه‌های اقتصاد کلان کشور طی سال‌ جاری، مثبت ارزیابی می‌شود و براساس شاخص‌های آن، قیمت برابری ریال در مقابل سایر ارزها نباید از نوسان شدید روزهای اخیر برخوردار باشد بنابراین این نوسانات عمدتاً با مقاصد سوداگرانه ایجاد شده است. در حال حاضر منابع ارزی کشور از کفایت لازم برای تأمین ارز واردکنندگان کالا و تأمین خدمات برخوردار و امکان تأمین ارز از طریق مجاری قانونی فراهم است.

وی انطباق هرچه سریع‌تر شبکه بانکی کشور با شرایط جدید باتوجه به گشایش‌های ایجاد شده را از الزامات فعالیت بانک‌ها دانست و اظهار داشت: شبکه بانکی کشور با توجه به گشایش‌های به وجود آمده باید سریع‌تر خود را با شرایط جدید منطبق کند به‌نحوی که واردات کشور به‌نرخ بازار هم بتواند از طریق گشایش اعتبارات اسنادی و از مبادی قانونی وارد کشور شود. با توجه به نوسانات پیش‌آمده در نرخ برابری ریال در مقابل سایر ارزها و تسلط بانک مرکزی بر عملیات خرید و فروش ارز در صرافی‌ها طی هفته‌های اخیر، کنترل و نظارت کافی از سوی این بانک به عمل آمده است.

حیدری از برخورد قانونی نیروی انتظامی با صرافی‌های غیرمجاز خبر داد و گفت: در حال حاضر تعدادی از صرافی‌ها باتوجه به صحت عملکرد تشویق شده‌اند و از سوی دیگر در برخی موارد پرونده صرافی‌های متخلف برای رسیدگی به مرجع مربوطه ارجاع شده است. همچنین در نامه‌ای به فرماندهی محترم نیروی انتظامی اسامی صرافی‌های غیرمجاز برای برخورد قانونی اعلام شده است. یادآوری این نکته ضروری است که عملیات خرید و فروش ارز توسط صرافی‌ها باید به‌صورت کامل در سامانه نظارت ارز سنا ثبت شود.

وی گفت: در نظارت‌های به عمل آمده از سوی بانک مرکزی و نیز پایش عملیات خرید و فروش، اسامی اشخاصی که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم عملیات خرید و فروش عمده ارز را انجام می‌دهند، به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و حسب مورد، پس از رسیدگی، برگه تشخیص مالیات برای آنها صادر می‌شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ