کد خبر: ۴۳۲۷۳
۰:۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱

سایپا ؛ عامل افزایش هیجان داد و ستدها و گرایش مثبت بازار در هفته جاری
یک کارگزاری پیش بینی کرد:

سایپا ؛ عامل افزایش هیجان داد و ستدها و گرایش مثبت بازار در هفته جاری

طبق پیش بینی کارگزاری آبان، با بازگشت سایپا به بورس در هفته جاری ، هیجان داد و ستدها به ویژه در گروه خودرویی افزایش محسوسی خواهد داشت و احتمالا" با گرایشی مثبت همراه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی روند نزولی هفته پیش بازار منجر به کاهش ارقام شاخص بورس به 79 هزار و 691 واحد در چهارشنبه گذشته منتهی شد که کارگزاری آبان اعلام کرد طی معاملات هفته گذشته، اکثر روزها با داد و ستد مثبت برخی گروه ها آغاز و با گذشت زمان معاملات شاهد افزایش قدرت فروشندگان نسبت به خریداران و نمایان شدن نوسانات منفی بیشتر نمادها بودیم.

این عقب نشینی متناوبا تکرار می شد. موضوعی که تا عدم بازگشایی نمادهای متوقف و بهبود شرایط نقد شوندگی بازار، مورد انتظار خواهد بود.

به نظر می رسد در هفته پیش رو در گروه های خودرویی و حمل و نقل، نمادهای "خپارس، خاذین، خگستر، خکمک، خچرخش، خرینگ، حریل و حفارس" از اقبال بیشتری برخوردار باشند و معاملات مثبتی را تجربه کنند.

بخصوص با افزایش احتمال بازگشایی نماد تاثیر گذار "خساپا" هیجان داد و ستدها به ویژه در گروه خودرویی افزایش محسوسی خواهد داشت و به نظر با گرایشی مثبت همراه خواهد شد.

در گروه سرمایه گذاری، احتمالا نمادهای "وصندوق و وبانک" به دلیل اقبال چند روزه نماد "شاراک و نمادهای "وگستر و وبیمه" به دلیل شرایط مساعد تکنیکی و نماد "اعتلا" به دلیل قرار داشتن در سطوح جذاب قیمتی و پایین تر از خالص ارزش دارایی ها، پر تقاضاتر و در نتیجه مثبت تر ظاهر خواهند شد.

در گروه پتروشیمی، به نظر می رسد شرکت های تولید کننده اوره و متانول به دلیل ظرفیت اعلام افزایش سودآوری در گزارشات پیش رو از اقبال بیشتری برخوردار باشند.

گروه های فلزی و معدنی با توجه به نیمه تعطیل بودن بازارهای جهانی (تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی) و علیرغم شرایط مناسب بنیادی ، احتمالا همچنان شروعی کم فروغ، متعادل و منفی بخصوص در اوایل هفته را تجربه کنند و تنها تک نمادهایی همانند "ذوب، فلوله، فجر، فباهنر، کیمیا و فولاژ" از تقاضا و معاملاتی مناسب برخوردار باشند.

انتهای پیام
 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» رضا | ساعت ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
پاسخ
اینی که بهش میگید هیجان گروه خودرویی موج سواری هستش که سفته بازا راه میندازن و ملت رو سرکیسه میکنند.
با این وضع الودگی هوا و ترافیک آینده خودروسازهای ورشکسته ما فقط به وام ها دولتی بستگی داره و بس نه به خودشون.
همین ایران خودرو مگه 450 و بیشتر نبود؟؟؟؟ سایپا مگه 190 نبود؟؟؟ رشد سهام خودرویی در بازار ما فقط خبر رانتی و بعد سقوط هستش نه رشد واقعی و عملی.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ