کد خبر: ۴۳۲۸۲
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱

حمایت مجلس از فرمول جدید نرخ خوراک پتروشیمی در برنامه ششم

حمایت مجلس از فرمول جدید نرخ خوراک پتروشیمی در برنامه ششم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از فرمول جدید نرخ خوراک پتروشیمی حمایت کرد و گفت: مجلس در برنامه ششم، فرمولی کارشناسی شده تعیین می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رمضانعلی سبحانی فر با اشاره به تعیین فرمول برای خوراک پتروشیمی ها در برنامه ششم توسعه به خانه ملت گفت: نرخ خوراک پتروشیمی ها یکی از مشکلات اصلی صنعت پتروشیمی بوده که مجلس در برنامه ششم توسعه، فرمولی کارشناسی شده برای خوراک تعیین می کند. زیرا این صنایع با تولید فرآورده و صادرات آن منابع فراوانی  وارد اقتصاد کشور می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای خارجی به سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی تمایل زیادی دارند، افزود:با طراحی و برنامه ریزی مناسب زنجیره ارزش تولید در صنعت پتروشیمی تکمیل می شود و سبب ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای کشور می شود.

سبحانی فر با تاکید بر اینکه ارزش اقتصادی صادرات فرآورده به نسبت مواد اولیه مانند نفت، بسیار بیشتر است، ادامه داد: صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی برای کمک به رشد اقتصادی پیش‌بینی‌شده مؤثر است و توسعه صنایع بزرگ و مولد مانند پتروشیمی و پالایشگاه‌ها در کاستن از چالش هایی مانند کمبود فرصت های شغلی و افزایش بهره‌مندی از نیروی های دانش‌آموخته مؤثر است.

وی با بیان اینکه پرداختن به مسائل صنایع پتروشیمی از اولویت های کمیسیون صنایع و معادن است، اظهار داشت: باید به روند توسعه و رشد این صنعت کمک کرد. زیرا این صنعت نقش به سزایی در کاهش خام فروشی و ارزش‌ افزوده دارد.

سبحانی فر با تاکید براینکه ایران نباید به عنوان یک کشور صرف در صادرات نفت و گاز مطرح باشد، افزود: خام‌فروشی مواد اولیه در بلندمدت آثار و پیامدهای منفی دارد و در این راستا صنعت پتروشیمی نیازمند حمایت بیشتری است، تا از خام فروشی جلوگیری شود.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه، تصریح کرد: ایران با موقعیت راهبردی در منطقه و داشتن همسایه های فراوان و همجواری با آب‌های آزاد،موقیعت خوبی برای صادرات محصولات نهایی دارد و صنعت پتروشیمی می‌تواند جایگاه ممتاز را در صادرات غیر‌نفتی تحکیم بخشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» فرزاد معین | ساعت ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
1
0
پاسخ
باید همین رو در مجلس ارایه داد،تخفیف دادن به شرکتهای داخلی خیلی بهتر از تخفیف دادن روی نفت خام و گاز به خارجیهاست.
-اولا پول از ایران خارج نمیشه و در عوض با فروش محصولات ارز آوری هم صورت میگیره
-دوما اینکار باعث میشه جوانان بیشتری به کار مشغول بشن
-سوما تخفیف دادن به یک هموطن خیلی بهتر از تخفیف دادن به خارجیهاست که هر لحظه دم از تحریم میزنن.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ