کد خبر: ۴۳۲۹۰
۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲

اثر نرخ ارز بر صنایع بورسی فعلا
یک کارشناس بازار سرمایه به بورس پرس اعلام کرد:

اثر نرخ ارز بر صنایع بورسی فعلا" روشن نیست/ شاخص بدون تغییر تا آخر سال

یک کارشناس بازار سرمایه با اعلام اینکه اثر نرخ ارز بر صنایع بورسی فعلا" روشن نیست اعلام کرد: شاخص تا پایان سال تغییر خاصی نخواهد داشت.

 علینقی رفیعی امام در گفت وگو با بورس پرس، به اثرات افزایش قیمت دلار بر صنایع بورسی اشاره کرد و گفت: بدلیل اینکه مشخص نیست روند افزایش قیمت ادامه دارد یا خیر، باید منتظر ماند. این تغییرات در کوتاه مدت بر صنایع مرتبط مؤثر نخواهد بود اما در صورت تداوم روند صعودی نرخ ارز تا سال 96 صنایع مرتبطی که مواد اولیه آنها از خارج کشور تهیه می شود و ارز بر هستند مانند صنعت داروسازی...،و یا صنایع ارز آور مانند پتروشیمی یا صنایعی که صادرات دارند تأثیرگذار خواهد بود. بنابراین اظهار نظر در مورد این مسأله به سهولت امکان پذیر نیست.

این کارگزار در خصوص وضعیت شاخص بورس تا پایان سال گفت: به نظر نمی رسد شاخص تا پایان سال تغییر خاصی داشته باشد. البته تغییرات منفی در صنایع حاضر در بورس نخواهیم دید اما برخی عوامل برون سازمانی می تواند به بهبود وضعیت بازار کمک کند که انتظارات در جهت بهبود بازار وجود دارد.

رفیعی امام ادامه داد: با حذف صفر از واحد پول کشور عملا تغییری در وضعیت بازار سرمایه شاهد نخواهیم بود و تمام هزینه هایی که این تغییر در پی دارد صرفا شکلی است. اعمال این کار شرایط اقتصادی خاصی می طلبد در حقیقت همه ارکان اقتصاد کشور باید برای پذیرش این تغییر مهیا باشد.

وی به تجربه برخی کشورها در تغییر واحد پول یا حذف صفر اشاره کرد و افزود: با توجه به مطالعات محققان و اطلاعات تحلیلگران مشخص است که برخی کشورهایی که تجربه موفقی در این خصوص داشته اند از لحاظ بنیادین شرایط رشد را دارا بودند مانند روسیه و ترکیه و این کشورها از مرحله گذار با موفقیت عبور کرده اند ولی با شرایط اقتصادی کشور بعید به نظر می رسد چنین تغییری ایجاد شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ