کد خبر: ۴۳۲۹۲
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱

وزارت نفت پیروز شد: عدم تغییر فرمول ۱۰ ساله نرخ خوراک و واکنش منفی بورس
با حذف ماده ۵۳ لایحه برنامه ششم توسط مجلس:

وزارت نفت پیروز شد: عدم تغییر فرمول ۱۰ ساله نرخ خوراک و واکنش منفی بورس

نمایندگان مجلس ماده ۵۳ لایحه برنامه ششم که مربوط به تعیین فرمول جدید نرخ خوراک پتروشیمی بود را حدف کردند تا این موضوع همچنان طبق روال قبل و برای ۱۰ سال برقرار باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، با بررسی مفاد لایحه ششم برنامه در هفته گذشته توسط مجلس، احتمال ابطال فرمول 10 ساله وزارت نفت در تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها قوت گرفته بود و اکثر فعالان صنعت به آن امیدوار شده بودند اما امروز از مجلس خبر رسیده که با رای نمایندگان ، این ماده مهم از لایحه برنامه ششم حذف شده تا این موضوع همچنان طبق روال قبل و برای 10 سال برقرار باشد.

با این رویداد که با رای موافق 161 نماینده مجلس ، 30 مخالف و 3 ممتنع رخ داد، سهام شرکت های پتروشیمی هلدینگ پتروشیمی، جم، اراک، پارسان و.... منفی شدند تا شاخص بورس هم که امروز افزایش نسبی یافته بود ، افت کند.

براساس این گزارش، بعد از مطرح شدن این موضوع ، تلاش وزارت نفت برای حذف این ماده مهم از لایحه برنامه ششم شدت گرفت و با نامه خیلی فوری وزیر نفت به رئیس مجلس ، وارد مرحله دیگری شد.

زنگنه اعلام کرده بود در صورت تصویب ماده 53 ، حداقل 16 میلیارد دلار بار مالی ایجاد خواهد شد و به دلیل متفاوت بودن با قانون کلی "الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)" ، موجب ابهام در قیمت خوراک و بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران این بخش خواهد شد.

کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، نیز با نمایندگان وزارت نفت، نماینده سازمان برنامه و بودجه و نماینده بخش خصوصی پتروشیمی و شرکت ملی پتروشیمی نشستی برگزار کرده بود.

با این اوصاف ، وزارت نفت به رغم مخالفت های شرکت ها و سرمایه گذاران و ... همچنان مسئول اصلی تعیین نرخ خوراک پتروشیمی باقی ماند.

انتهای پیام


 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ