کد خبر: ۴۳۳۳۰
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲

 4 علت افت سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی/ بهبود وضعیت تولیدکنندگان متانول
مدیرعامل تاپیکو اعلام کرد:

4 علت افت سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی/ بهبود وضعیت تولیدکنندگان متانول

مدیرعامل تاپیکو با بیان 4 علت افت سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی، از بهبود وضعیت شرکتهای تولید کننده متانول در تأمین پروپیلن دنیا خبر داد و از واگذاری شرکت های پتروشیمی در سال های اخیر انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمدحسن پیوندی که طی دو سال 2015 و 2016 به انتخاب سازمان جهانی ICIS در بین 40 مدیر قدرتمند پتروشیمی جهان قرار گرفته، در همایش ملی چشم انداز صنعت پتروشیمی، 4 عامل برای افت سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی خاورمیانه معرفی کرد و گفت: عامل اول تحولات غیرعادی قیمت نفت و کاهش بهای هر بشکه از 100 به 30 تا 35 دلار بود که سیکل جهانی سرمایه گذاری را متاثر کرد.

وی افزود: از سوی دیگر پدیده داعش و سیاست های عربستان در جذب سرمایه ها ، در روند سرمایه گذاری ها موثر بود. همچنین ظهور پدیده "شیل گس" و معکوس شدن تغییر روال همیشگی تأمین انرژی اروپا و آسیا از خاورمیانه به امریکا نقش مهمی در عدم سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی داشتند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با تغییر خوراک واحدهای کراکر اروپا از نفتا به اتان و کمبود پروپیلن، متانول های ایران نقش زیادی را در تأمین پروپیلن ایفا خواهند کرد از واگذاری شرکت های پتروشیمی در سال های اخیر انتقاد کرد و گفت: در جریان واگذاری ها ،فقط شرکت های پتروشیمی بابت رد دیون به صندوق های بازنشستگی داده شد که فقط به دنبال تأمین حقوق آخر هر ماه بازنشستگان بوده و برنامه های توسعه ایی ندارند.

پیوندی با اشتباه دانستن احداث واحدهای پتروشیمی در مرکز کشور، گفت: آن دسته از شرکت های پتروشیمی مستقر در انتهای خطوط انتقال گاز معمولا از افت فشار گاز متأثر شده و هنگام تخصیص گاز به بخش خانگی در زمستان، گاز واحدهای متانول و اوره قطع می شود. به همین دلیل موجب اثر گذاری منفی در درآمد زایی این گروه از شرکت ها می شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ