کد خبر: ۴۳۳۳۳
۱۷:۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲

استارت اپ‌های IT برای ورود به بورس ملزم به اخذ مجوز هستند

استارت اپ‌های IT برای ورود به بورس ملزم به اخذ مجوز هستند

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: همه شرکت‌های نوپا و استارت اپ‌های IT خواهان عرضه سهام در بورس ملزم به اخذ مجوز هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصرعلی سعادت درباره توافق اخیر برای تسهیل ورود شرکت‌‌های نوپا و استارت اپ‌های IT به فرابورس و ابهام درباره عرضه سهام استارت اپ‌هایی که مجوز فعالیت قانونی ندارند به فارس گفت: تمامی شرکت‌های نوپا و استارت اپ‌های خواهان ورود به بورس ملزم به اخذ مجوزهای فعالیت هستند و طبق قوانین بالادستی باید تمامی مجوزها و ضوابط قانونی برای فعالیت یک شرکت را رعایت کرده باشند.

وی ادامه داد: داشتن مجوز فعالیت یکی از شروط گزارش مالی حسابرسی شده است که این گزارش نیز از پیش‌نیازهای ورود یک شرکت به بورس است.

سعادت توضیح داد: در توافق اخیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و فرابورس برای تسهیل ورود شرکت‌های نوپا و استارت اپ‌های IT به فرابورس تفاوت‌هایی نسبت به شرایط قبلی ورود یک شرکت به بورس ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در گذشته یک شرکت خواهان ورود به بورس باید 3 سال سابقه تأسیس و پیشینه سودآوری در 3 سال آخر فعالیت را داشت که اکنون یک شرکت خواهان ورود به بورس با یک سال سابقه تاسیس و داشتن گزارش مالی حسابرسی شده حتی در صورت زیان‌ده بودن و حتی اگر زیان بیشتر از سرمایه اولیه (مشمول ماده 141) داشته باشد، می‌تواند برای ورود به فرابورس درخواست بدهد.

سعادت افزود: این درخواست در کمیته‌ای که چند نماینده از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای ارائه نظر کارشناسی دارد بررسی می‌شود و براساس امیدنامه ارائه شده، می‌تواند وارد فرابورس شود.

وی با تاکید بر اینکه امکان ورود شرکت‌های زیان ده به بازار فرابورس به معنی عرضه سهام شرکت‌های متضرر در بورس نیست، گفت: در دنیا اغلب شرکت‌های بزرگ IT هنگام شروع کار درآمدزا نبوده‌اند و بعد از 4 یا 5 سال به سودآوری رسیده‌اند. برای مثال برخی شرکت‌های بزرگ IT هنگام ورود به بازار نزدک حتی روی کاغذ ضرر می‌دادند اما حجم زیادی از کاربر را به خود مشغول کرده بودند که در نتیجه امیدنامه شرکت شرایط مناسبی را وعده می‌داد.

این مقام مسئول گفت: هم‌اکنون نیز بسیاری از استارت اپ‌ها و شرکت‌های نوپا و حتی شرکت‌هایی که 15 سال از تأسیس آنها در حوزه IT می‌گذرد شاید سود ده نباشند اما کاربران زیادی را به خود مشغول کرده‌اند و اپلیکیشن آنها روی گوشی‌های زیادی نصب است، بنابراین امیدنامه این شرکت‌ها مثبت ارزیابی می‌شود.

سعادت اظهار داشت: ورود به فرابورس برای این شرکت‌ها امکان جذب سرمایه از طریق خرد کردن سرمایه در بورس با حفظ کنترل شرکت را فراهم می‌کند و می‌توانند با سرمایه جدید کسب و کار خود را توسعه دهند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ