کد خبر: ۴۳۳۳۴
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲

بهترین فرصت کسب سود/ آمار جدید کدهای سهامداری/بورس ایران در رتبه 30 دنیا
رئیس سازمان بورس اعلام کرد:

بهترین فرصت کسب سود/ آمار جدید کدهای سهامداری/بورس ایران در رتبه 30 دنیا

رئیس سازمان بورس بازارسرمایه ایران را بهترین فرصت برای کسب سود دانست و با اعلام آمار جدید و بیش از 10 میلیونی سهامداران ایرانی گفت:در برابر رتبه 20 اقتصاد ایران در دنیا، بازار سرمایه در میان 30 بازار اول قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاپور محمدی در دومین همایش انجمن مالی اسلامی که صبح امروز توسط انجمن مالی اسلامی در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: بازار سرمایه بهترین فرصت برای کسب سود است، بر این اساس همانند همه کشورها کسانی که دنبال فرصت های سودآور هستند می توانند وارد بازار سرمایه شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی صندوق های جسورانه و ورود شرکت های دانش بنیان در فرابورس افزود: این موضوع به ارزش گذاری فکر ناب، تامین مالی و فرصت سرمایه گذاری برای عام در کشور کمک می کند. ورود صندوق های جسورانه به بازار سرمایه صرفا فرصتی برای این صندوق ها نیست بلکه برای فعالان بازار سرمایه نیز فرصتی است که در شرکت های پر رشد پیشرو سرمایه گذاری کنند.

سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه تا پایان سال جاری رقم تامین مالی از محل های متنوعی از جمله افزایش سرمایه، اوراق سلف بورس کالا، انتشار انواع اوراق و پذیرش شرکت و صندوق ها به 100 هزار میلیارد تومان می رسد ، آمار تعداد کدهای سهامداری را بیش از 10 میلیون و 640 هزار اعلام کرد که از هدفگذاری 10 میلیون کد در سال 95 فراتر رفته است.

به گفته محمدی در برابر رتبه 20 اقتصاد ایران در دنیا، بازار سرمایه در میان 30 بازار اول قرار دارد و بنابراین با توجه به فاصله 10 پله ایی بین اقتصاد و بازار سرمایه در جهان، هدف ها نباید کوچک تلقی شود.

وی با اعلام اینکه بازار سرمایه برنامه های مناسبی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اجرا کرده، گفت: از نکات اقتصاد مقاومتی اصلاح و تقویت همه جانبه نظام مالی با هدف پاسخگویی اقتصاد و پیشگامی در تقویت بخش واقعی است. در این میان همه ابزارهای بدهی، اسلامی بوده و همه اوراق مالی- اسلامی دنیا را دارد.

محمدی با اشاره به اینکه در حوزه کمک به شرکتهای صادراتی از طریق رینگ های صادراتی بورس های کالایی نیز کارهای بسیاری انجام شده، گفت: این رینگها فرصت بسیار بزرگی است.

وی به انتقادهای غیرکارشناسانه در این حوزه اشاره کرد و افزود: معافیت مالیاتی از بورس ها بسیار بیشتر از کارمزد معاملات است، بنابراین باید در تحلیلها همه جوانب در نظر گرفته شود چرا که در جایی که مکانیزم صحیحی مثل بورس کالا فعال است همه باید از آن دفاع کنند و نباید با یک اشکال کوچک فرصتهای خوب را زیر سوال برد.

محمدی ، بورس انرژی را افتخار کشور خواند و اظهار داشت: انرژی مهمترین ثروت کشور است که باید درست قیمت گذاری شود به همین دلیل همه ارکان باید به بورس انرژی کمک کنند بعلاوه این که کشورهایی که این بورس را ندارند از انرژی بهره مند نیستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ