کد خبر: ۴۳۳۳۹
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲

۴ اقدامی که می تواند به پیاده سازی نظام مالی اسلامی منجر شود
توسط صالح آبادی اعلام شد:

۴ اقدامی که می تواند به پیاده سازی نظام مالی اسلامی منجر شود

رئیس انجمن مالی اسلامی ۴ اقدامی که می تواند به پیاده سازی نظام مالی اسلامی شود را معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صالح آبادی در دومین همایش مالی اسلامی که امروز در دانشگاه الزهرا برگزار شد،گفت: به دلیل جذاب بودن نظام مالی اسلامی، علاوه بر کشورهای مسلمان، کشورهای پیشرفته نیز به این نظام توجه ویژه ایی دارند. در ایران نیز علاوه بر توجه به نظام مالی اسلامی، تمام قوانین مالی منطبق بر شرع اسلام بوده و شورای نگهبان بر این قوانین نظارت دارد و اصول منطبق بر شرع اسلام را تصویب می کند.

وی 4 گام اساسی به عنوان راهکار پیاده سازی نظام سازی مالی اسلامی در ایران برشمرد که شامل توسعه پژوهش های نظری و کاربردی در حوزه مالی اسلامی، وضع قوانین و مقررات مناسب ، آموزش مالی اسلامی در سطح دانشگاه ها و موسسات آموزشی و ایجاد کمیته های فقهی در سازمان ها نهادهای فعال بازار سرمایه هستند.
 
رئیس انجمن مالی اسلامی با اشاره به آغاز فعالیت این انجمن در سال گذشته، تدوین برنامه های 5 و 10 ساله، کمک به آموزش، پژوهش و قانون گذاری ، برگزاری دوره مالی اسلامی در مقطع دکترا ، برنامه راه اندازی دوره های MBA و DBA مالی اسلامی را از جمله اقدامات این نهاد معرفی و اعلام کرد این انجمن آماده کمک و یاری رسانی به مجلس در طرح ها و لوایح بازارهای مالی بویژه طرح جامع بانکداری اقتصادی دارد.
 
صالح آبادی اظهار داشت: نهادهای ناظر در بازار مالی و پولی و سرمایه کشور می توانند به انجمن مالی اسلامی به عنوان یک بازوی مشورتی تکیه کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ