کد خبر: ۴۳۳۴۳
۱۵:۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲

سازمان های دولتی ایران از انتشار اطلاعات در گوگل منع شدند

سازمان های دولتی ایران از انتشار اطلاعات در گوگل منع شدند

رییس سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد: سازمان های دولتی حق ندارند اطلاعات محرمانه را در موتور جستجوی گوگل قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، نصرالله جهانگرد در نشستی گفت: سازمان ها و نهادهای مختلف نباید داده ها و اطلاعاتی را که جنبه محرمانه دارد، در گوگل منتشر کنند.این کار خلاف است و با متخلف برخورد می شود.

وی افزود: شبکه ملی اطلاعات باید بیشتر مورد استفاده سازمان ها قرار گیرد، زیرا امنیت آن تامین شده است.گوگل موتور جستجوی خارجی است که هر نوع اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

جهانگرد خواستار شد تا سازمان هایی که خدمات خود را الکترونیکی کرده اند، نسبت به تهیه نسخه آن برای نصب در تلفن همراه نیز اقدام کنند تا مردم از طریق تلفن همراه نیز بتوانند به خدمات مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

وی افزود: سازمان ها برای انجام این کار از توانایی جوانان ایرانی استفاده کرده و با تخصیص امتیازهایی آن ها را تشویق کنند برنامه های نرم افزاری مورد نیاز سازمان ها را تدوین کنند تا بدین ترتیب علاوه بر برآورده شدن نیاز سازمان ها اشتغال نیز ایجاد شود.

بنا بر این گزارش، هدف از شبکه ملی اطلاعات بسط خدمات دولت الکترونیک و صنعت فناوری اطلاعات، ارتقای سواد اطلاعاتی و افزایش بهره‎وری در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ