کد خبر: ۴۳۳۴۷
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲

اجرای توافق اوپک از امروز کلید خورد/کاهش روزانه ۱.۸ میلیون بشکه‌

اجرای توافق اوپک از امروز کلید خورد/کاهش روزانه ۱.۸ میلیون بشکه‌

کشورهای تولیدکننده نفت و همچنین اعضای اوپک از امروز توافق کاهش عرضه نفت به بازار جهانی را با ۱.۸ میلیون بشکه‌ در روز تا ۶ ماه آینده کلید زدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت، در روز 30 نوامبر توافق کردند تا مجموع تولید نفت را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این توافق از سوی کشورهای تولیدکننده نفت غیرعضو اوپک نیز مورد حمایت قرار گرفت و این کشورها در روز 10 دسامبر متعهد شدند تا مجموع تولید نفت را 600 هزار بشکه در روز کاهش دهند. اجرای هر دوی این توافقات از امروز تا 6 ماه آینده آغاز می‌شود.

این دو توافق با هدف بهبود قیمت نفت در بازار جهانی و از بین رفتن مازاد عرضه موجود نفت شکل گرفت. از جمله کشورهای نفتی غیرعضو اوپک که قرار است تولید را کاهش دهد روسیه است که متعهد شده 300 بشکه از تولید نفت خود بکاهد.

مکزیک، آذربایجان و قزاقستان نیز به ترتیب 100، 35 و 20 هزار بشکه در روز تولید را کاهش خواهند داد. قرار است این دو توافق به مدت 6 ماه اجرا شود و براساس برنامه موجود پس از گذشت 6 ماه درباره ادامه اجرای آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

قرار است اجرای این دو توافق در کمیته‌ای مشترک متشکل از روسیه و کویت مورد نظارت قرار گیرد و اولین جلسه در  این زمینه در اواخر ماه میلادی جاری در وین اتریش برگزار خواهد شد.

به نظر می‌رسد اجرای این دو توافق نه تنها مازاد عرضه نفت در بازار جهانی را از بین خواهد برد بلکه قیمت نفت را نیز به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ