کد خبر: ۴۳۳۶۶
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳

سیف: کاهش نرخ ارز در روزهای آینده هم ادامه دارد

سیف: کاهش نرخ ارز در روزهای آینده هم ادامه دارد

رئیس کل بانک مرکزی از کاهش نرخ ارز در بازار آزاد طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، ولی الله سیف در همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، درباره نرخ مطلوب دلار در کانال قیمتی 3600 تومان اظهار داشت: برخی تیترهای رسانه ها به این موضوع اختصاص یافته بود که سوءتفاهمی را به همراه داشت. 

وی با اشاره به بخشنامه اخیر بانک مرکزی در حوزه گشایش های اعتباری افزود: براساس این بخشنامه در لحظه گشایش اعتبار 10 درصد به صورت ریالی طبق نرخ 3600 تومان دلار پیش پراخت می شود و به بانک گشایش کننده اعتبار تعلق می گیرد.

سیف با اشاره به اینکه دو نرخ مقایسه ای در این زمینه وجود دارد و هر کدام کمتر بود می تواند مبنای محاسبه قرار گیرد، تصریح کرد: یک نرخ، نرخ بازار آزاد است و یک نرخ ، نرخ مبادلاتی است. به این ترتیب یک حاشیه امن برای گشایش کننده ارز ایجاد می شود و دامنه ریسک افراد پوشش داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه روند آرامش و کاهش قیمت ارز در بازار ارز برقرار است، گفت: نرخ دلار از قله سنتی سالیان گذشته روندی کاهشی را در پیش گرفته و بازار به ثبات رسیده است.

سیف از کاهش نرخ ارز در روزهای آینده خبر داد و اظهار داشت: روند فعلی بازار ارز برای فعالان اقتصادی و بازرگانان طبیعی و عادی است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
0
پاسخ
يعني ميشه دوباره برم بورس بخرم ملوس
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ