کد خبر: ۴۳۳۷۱
۱۴:۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳

"شنبدر" برای افزایش ۵۳ درصدی سود هر سهم ۸ فرضیه اعلام کرد

پالایشگاه بندرعباس ۸ فرضیه برای افزایش ۵۳ درصدی سود هر سهم سال مالی جاری اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درپی توقف نماد پالایشگاه بندرعباس در 20 آذر ، این لیدر گروه پالایشگاه ها  سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را با 53 درصد افزایش از 165 به 245 ریال رسانده است.

براساس  این گزارش، "شنبدر" 1.3 هزار میلیارد تومانی امروز نیز اقدام به انتشار اطلاعات حسابرسی شده پیش بینی سود بر اساس عملکرد 6 ماهه کرد و طی آن با اعلام 8 فرضیه در دلایل تغییر اطلاعات، آماده بازگشایی نماد ( احتمالا" بعد از توضیحات مدیران) شد.

الف) افزایش نرخ نفت خام، میعانات گازی، و فرآورده‌های نفتی نسبت به پیش‌بینی اولیه، به دلیل افزایش نرخ بین‌المللی موارد ذکر شده بوده است.

ب) نرخ ارز برای ماه های فروردین لغایت آبان،معادل میانگین نرخ بانک مرکزی برای ماه های یاد شده و برای ماه‌های آذر لغایت اسفند، بر اساس مصوبه هیئت مدیره‌ی شرکت 32.000 ریال فرض شده است و میانگین سال 95 با احتساب فرض‌های ارائه شده 31.276 ریال خواهد بود.

ج) نرخ خرید نفت خام و میعانات گازی در دوره پیش‌بینی، براساس میانگین صورتحساب‌های دریافتی از شرکت ملی پالایش و پخش در شش ماه اول سال 95 و ماه های مهر و آبان نشریه پلاتس وبه ترتیب 39.46 و 41.79 دلار برای نفت خام و میعانات گازی منظور شده است.

د) نرخ فرآورده‌های اصلی، بر اساس نرخ نرخ گذاری وزیر محترم نفت، و نرخ فرآورده های ویژه و نفتا، بر اساس نرخ های اعلام شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران برای فروردین لغایت آبان محاسبه و منظور شده است. شایان ذکر است نرخ‌های اعلامی اعم از مصوبه‌ وزیر نفت وشرکت ملی پخش، بر اساس میانگین نشریه پلاتس محاسبه و به شرکت‌های پالایشی و بورس کالا اعلام می‌شوند.

ه) کارمزد صادرات (2درصد فروش های صادراتی، ارزی وبنکرینگ) معادل 33 درصد از هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی شرکت است.

و) نرخ های اعلامی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش، با توجه به شاخص کیفیت محصولات محاسبه و به شرکت اعلام گردیده است.

ز) کلیه‌ محاسبات بر اساس نرخ‌های اعلامی از سوی شرکت ملی نفت، شرکت ملی پالایش و پخش، و مفروضات فوق‌الذکر انجام شده است و همچون سال‌های گذشته، احتمال تغییر اطلاعات دریافتی و در نتیجه تغییر پیش‌بینی سود و زیان وجود دارد.

ح) برنامه تعمیرات اساسی شرکت در شش ماهه دوم سال 1395 به شرح ذیل خواهد بود:

تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر 01 ،گاز مایع 05 و واحد17 مهر و آبان 95، 30 روز - تعمیرات اساسی واحد آیزوماکس و هیدروژن، دی و بهمن 95، 32 روز.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» رضا درخشان | ساعت ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
0
پاسخ
افزایش سرمایه اش واقعیه?
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ