کد خبر: ۴۳۳۷۳
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳

بورس انرژی با حمایت وزیر نفت میزبان رینگ معاملاتی گاز می شود

بورس انرژی با حمایت وزیر نفت میزبان رینگ معاملاتی گاز می شود

مدیرعامل بورس انرژی از راه اندازی رینگ معاملاتی گاز در این بورس با حمایت های وزیر نفت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، سیدعلی حسینی با اعلام این خبر گفت: از این پس شرکت‌های بزرگ مصرف‌کننده گاز طبیعی، خوراک گاز اتان، میعانات گازی و سایر انواع حامل‌های انرژی گازی‌شکل همچون کارخانه‌ها بزرگ پتروشیمی، پالایشگاهی، نیروگاه‌ها و واحدهای تولیدی مختلف می‌توانند درصورت تمایل خوراک یا سوخت مورد نیاز خود را از طریق بورس انرژی تامین کنند.

وی ضمن قدردانی از زحمات و حمایت‌های مهندس بیژن نامدار زنگنه این دستاورد را ماحصل حمایت‌های وزیر نفت برشمرد.

آمادگی 159 شرکت خارجی برای حضور در بورس انرژی

مدیرعامل بورس انرژی که در پنل تخصصی معرفی زمینه‌های تامین مالی در صنعت نفت و گاز حضور داشت به تامین مالی ارزی شرکت‌های بزرگ نفتی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بورس انرژی خود را به‌عنوان شرکتی عرضه‌کننده در بازارهای بین‌المللی به مخاطبان خود معرفی کرده است که امکان جذب منابع خارجی را به‌منظور سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایجاد می‌کند. این در حالی است که تاکنون 159 شرکت خارجی که بسیاری از آنها از شرکت‌های برجسته بین‌المللی به‌شمار می‌روند در بورس انرژی پذیرش شده‌اند و آمادگی خود را برای انجام دادوستد در این بورس اعلام کرده‌اند.

حسینی ضمن اعلام خبر افزایش محسوس حجم عرضه‌ها در این بورس گفت: در ابتدای هفته جاری شاهد عرضه یک میلیون بشکه میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی در رینگ بین‌الملل بورس انرژی بودیم که رقم قابل ملاحظه‌ای به‌شمار می‌رود؛ هرچند که افزایش عرضه‌های نفت کوره نیز در روزهای اخیر را می‌توان از رخدادهای مهم عرضه محصولات مختلف و حامل‌های انرژی به‌شمار آورد.

عملیاتی شدن اولین عرضه رسمی صندوق پروژه

وی ادامه داد: این در حالی است که تلاش‌ها برای پذیرش اوراق موسوم به صندوق پروژه نیز درنهایت مثمرثمر واقع شده و چندی دیگر اولین عرضه رسمی صندوق پروژه عملیاتی خواهد شد که این بخش از تامین مالی اولین عرضه در بورس انرژی و در سایر بورس‌ها به‌شمار می‌آید.

این مقام مسئول در ادامه افزود: ارزش این پروژه 450 میلیارد تومان و مربوط به نیروگاه سیکل ترکیبی پرند است. این شیوه تامین مالی در بورس انرژی می‌تواند تمام یا بخشی از یک پروژه را تامین مالی کند که از ابزارهای نوین و بسیار کارآمد در جهت تقویت تولید در صنایع مرتبط با انرژی محسوب می‌شود.

مدیرعامل بورس انرژی عنوان کرد: تمامی موانع حقوقی، فقهی، مالیاتی و حتی موانع اجرایی این شیوه تامین مالی در بورس انرژی مرتفع شده و چندی دیگر وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ