کد خبر: ۴۳۳۷۴
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳

نکات رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی درباره شرکت در نوبت عرضه اولیه

نکات رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی درباره شرکت در نوبت عرضه اولیه

رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی درباره شرکت مبین وان کیش که در بازار دوم معاملات فرابورس درج نماد و آماده عرضه اولیه شده ، نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صابر جعفروند آذر، درباره شرکت 10 میلیارد تومانی مبین وان کیش که با نماد "اوان" به عنوان دومین شرکت حاضر در گروه اطلاعات و ارتباطات (پس از آتیه داده پرداز) در بازار دوم معاملات فرابورس درج و در نوبت عرضه اولیه قرار گرفته ، نکاتی را در خصوص پذیرش، درج و عرضه این شرکت اعلام کرد.

شرکت مبین وان کیش 5 مرداد ماه سال جاری در جلسه پذیرش اوراق بهادار در بازار دوم فرابورس پذیرش شد. از آنجایی که ثبت شرکت قبل از پذیرش نزد سازمان الزامی نبود در20 شهریور به ثبت نزد سازمان بورس هم اقدام شد. همانطور که در اطلاعیه درج منتشره نیز اعلام شده شرکت مبین وان کیش در اول آبان ماه و با نماد معاملاتی «اوان»، به عنوان هشتاد و هفتمین شرکت در فهرست شرکت های بازار دوم فرابورس درج شده است.

شرکت مبین وان کیش پس از ثبت نزد سازمان، مشمول مقررات نظارتی سازمان بورس شد و از تاریخ 24 مهرماه 95 نیز اقدام به ارائه اطلاعات در سامانه کدال کرد و تاکنون اطلاعات مالی مربوط به 2 سال اخیر خود را منتشر کرده است. برای سال مالی 95 خود نیز، صورت های مالی 6 ماهه حسابرسی نشده و شده و نیز پیش بینی سود هر سهم سال 95 حسابرسی شده را بر اساس عملکرد 8 ماهه منتهی به آبان ماه سال 95 را منتشر کرده است.

فعالیت اصلی شرکت مبین وان کیش در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که در سال مالی 95، عمدتاً معطوف به دو قرارداد با شرکت های ارتباطات سیار و مخابرات در حوزه ایجاد درآمد خدمات ارزش افزوده بر بستر تلفن های همراه و ثابت است که شرکت مذکور در پی تمدید قرارداد با شرکت ارتباطات سیار است.

شرکت برای سال مالی 95، به ازای هر سهم مبلغ 441 ریال پیش بینی کرده که در 8 ماهه ابتدای سال، توانسته است مبلغ 203 ریال (معادل 46 درصد) محقق کند. با توجه به پوشش پایین عملکرد نسبت به بودجه ارائه شده از شرکت توضیحات خواسته شد که در پاسخ دلایل پوشش کم و نیاز به بازنگری در پیش بینی اعلام شده، اعلام کرد که دلیل پوشش کم در 8 ماهه مذکور، مسدود بودن بالک ( ارسال پیام تبلیغاتی رایگان توسط اپراتور جهت معرفی خدمات قابل عرضه شرکت و جذب مشترک) توسط شرکت ارتباطات سیار بوده است که از نظر آن شرکت با از سر گرفته شدن تخصیص مجدد بالک و افزایش تعداد مشترکین خدمات شرکت از اواخر آذر ماه 95، کسری پوشش پیش بینی شرکت جبران خواهد شد و از دید شرکت نیازی به بازنگری در پیش بینی درآمد سال 95 وجود ندارد.

وضعیت بدهی ها و مطالبات شرکت نیز به گونه ای است که عمده مطالبات شرکت از شرکت های ارتباطات سیار و مخابرات بوده و از طرف دیگر عمده بدهی های شرکت به شرکت های تامین کننده محتوی ( CP ها) است.

با توجه به این موارد ضمن آن که امیدواریم حضور شرکت به عنوان ناشر فرابورسی پذیرفته شده در بازار سرمایه و فرابورس برای سهامداران و سرمایه گذاران مفید باشد، همچنین امیدواریم توجه به اطلاعات منتشره صرفاً از کانال های رسمی افشا و انتشار عمومی اطلاعات سازمان بورس و سیستم کدال قبل از هرگونه تصمیم و اقدام به خرید و فروش سهام شرکت در ایجاد و تداوم روند معاملاتی مناسب در زمان عرضه اولیه و بعد از آن موثر واقع شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ