کد خبر: ۴۳۴۰۳
۱۶:۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴

صندوق‌های کالا و آپشن طلا در کمیته فقهی سازمان بورس تصویب شد

صندوق‌های کالا و آپشن طلا در کمیته فقهی سازمان بورس تصویب شد

عضو کمیته فقهی سازمان بورس با اشاره به تصویب مصوبه راه‌اندازی صندوق‌های کالایی گفت: تاسیس صندوق‌های کالایی با رعایت ۳ شرط مشکلی از نظر شرعی نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس موسویان با اشاره به راه‌اندازی آپشن طلا به ایسنا گفت: این قراردادها از نظر فقهی مورد بررسی قرار گرفته و با سه شرط در کمیته فقهی پذیرش شد که با توجه به رعایت آن موارد در بورس کالا، قراردادهای اختیار معامله نیز اشکال شرعی ندارند.

وی اظهار داشت: این سه شرط این است که دارایی پایه باید واقعی باشد، قدرت بر تسلیم وجود داشته و بازار قابل کنترل زیر نظر نهاد ناظر باشد.

موسویان در پاسخ به پرسش راه‌اندازی ابزارهای مالی در بورس کالا را چه طور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: امسال شاهد تامین مالی ۲۶۵۰ میلیارد تومانی برای پرداخت مطالبات گندمکاران از طریق انتشار اوراق سلف موازی در بورس کالا بودیم که این اقدامی پسندیده و مثبت در بازار سرمایه بود.

وی ادامه داد: همچنین بحث‌ها و بررسی‌هایی نیز در خصوص انتشار اوراق سلف پیش خرید خودرو در بورس کالا انجام شد که این اوراق می‌تواند در زمینه پیش خرید خودرو به عنوان اهرم کار ساز باشد.

موسویان به راه اندازی بازار مشتقه ارزی اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این بازار در شورای عالی بورس و همچنین کمیته فقهی سازمان بورس مورد تایید قرار گرفته است. همچنین فعالان اقتصادی کشور از جمله واردکنندگان و صادرکنندگان با انواع نوسانات نرخ ارز روبه رو هستند و در مسیر فعالیت، ریسک‌های زیادی را متحمل می‌شوند، در این بین زمان آن رسیده تا بازار مشتقه ارز با حمایت بانک مرکزی شکل بگیرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ