کد خبر: ۴۳۴۱۷
۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵

جرایم بدهکاران بانکی درصورت تسویه تا پایان سال بخشیده می‌شود
دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی:

جرایم بدهکاران بانکی درصورت تسویه تا پایان سال بخشیده می‌شود

دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی از بخشودگی جرایم بدهکاران بانکی در صورت تسویه حساب تا پایان اسفندماه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا جمشیدی با اشاره به جلسه مشترک با کانون بانک‌های دولتی به صدا و سیما گفت: در این جلسه مقرر شد جرایم بدهکاران بانکی در صورت تسویه حساب بخشیده شود.

وی افزود: هر یک از بدهکاران بانکی که سررسید بدهی آنها تا 15 دی امسال است و به آنها جریمه بدهی معوق تعلق می‌گیرد، اگر تا پایان اسفند امسال بدهی را بپردازند تمام جرایم آنها بخشیده خواهد شد.

جمشیدی گفت: اگر بدهکار حتی چند سال بدهی داشته باشد و بدهی را تا پایان سال بپردازد تمام جرایم سال‌های گذشته بخشیده خواهد شد. این مصوبه هیچ سقفی برای پرداخت بدهی بدهکاران ندارد و هر بدهکار با هر میزان بدهی می‌تواند با تسویه حساب با بانک از پرداخت جریمه معاف شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی حدود 300 هزار میلیارد تومان تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی اعطا کرده‌اند، گفت: از این میزان یک ششم یعنی حدود 50 هزار میلیارد تومان معوقه محسوب می‌شود و به آنها جریمه تعلق می‌گیرد.

جمشیدی با ابراز تاسف از اینکه برخی از بانک‌های دولتی و خصوصی سقف سود تسهیلات و سپرده مصوب بانک مرکزی را رعایت نمی‌کنند، افزود: برخی از بانک‌ها به جهت آنکه معتقدند منابع آنها کفاف نیازها را نمی‌دهد از این نرخ‌های مصوب عدول می‌کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع باعث گلایه سایر بانک‌ها شده و به آنها تذکر داده می‌شود تا این سقف‌ها را رعایت کنند، گفت: جلسه آینده مشترک بانک‌های خصوصی و دولتی در این باره است.در این جلسه نحوه مقیدبودن همه بانک‌ها به رعایت این نرخ‌ها بدون آنکه نیازی به نظارت بانک مرکزی باشد بررسی خواهد شد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ