کد خبر: ۴۳۴۲۵
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵

برنامه مدیرعامل آلومینیوم المهدی برای اخراج ۲۳۰ کارگر/ ارجاع سوال از وزیر اقتصاد به مجلس
عضوکمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد:

برنامه مدیرعامل آلومینیوم المهدی برای اخراج ۲۳۰ کارگر/ ارجاع سوال از وزیر اقتصاد به مجلس

عضوکمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه مدیریت آلومینیوم المهدی به بهانه های واهی قصد اخراج ۲۳۰ کارگر را دارد، گفت:سوال از وزیر اقتصاد به دلیل بررسی برنامه ششم توسعه به تاخیر افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،احمد مرادی درخصوص آخرین وضعیت واگذاری آلومینیوم المهدی به خانه ملت گفت: برابر ماده 32 اجرای اصل 44 قانون اساسی به دستگاه قضایی نامه ای نوشته تا پیگیری ها و بررسی ها دراین خصوص انجام شود و "آلومینیوم المهدی" سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه اوضاع آلومینیوم المهدی بحرانی است،افزود:متاسفانه مدیریت کارخانه به بهانه های واهی قصد اخراج 230 کارگر را داردکه این سبب ایجاد تشویش بین کارگران شده و این اقدام مغایر با قانون است.

مرادی با اشاره به وضعیت رکودی اقتصادی حاکم برکشور و وضعیت نامناسب کارگران "آلومینیوم المهدی"، ادامه داد:دستگاه های نظارتی همانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید گزارش تکمیلی را به دستگاه قضایی ارائه دهند و دستگاه قضایی رای متناسب با گزارش را صادر کند.

وی با بیان اینکه سوال از وزیراقتصاد به دلیل بررسی برنامه ششم توسعه درمجلس به تاخیر افتاده ،اظهار داشت:هیچ شخصی مخالف اجرای اصل 44 نیست اما در اجرای واگذاری "آلومینیوم المهدی" به بخش خصوصی، ملاحظات قانونی باید رعایت شود.

مرادی باتاکید براینکه آلومینیوم المهدی باید دوباره در مزایده واگذار شود،افزود:مجتمع آلومینیوم در رقابتی مناسب باید به بهترین پیشنهاد دهنده واگذار شود و در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی برای رسیدگی به این واگذاری دادگاه ویژه ای خارج از مجموعه دولت تشکیل شود.

وی تصریح کرد:سوال بنده از وزیراقتصاد و امور دارایی توسط کمیسیون اقتصادی مجلس به صحن علنی ارجاع شده و وزیر باید در صحن علنی پاسخگوی سوال باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ