کد خبر: ۴۳۴۳۳
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵

حمایت مشاور جهانگیری از عوارض صادرات سنگ‌آهن از طریق بورس کالا

حمایت مشاور جهانگیری از عوارض صادرات سنگ‌آهن از طریق بورس کالا

مشاور معاون اول رئیس جمهور با اشاره به عرضه سنگ‌آهن از طریق بورس کالا گفت:برای تعیین وضع عوارض بر صادرات باید بخش خصوصی و دولتی به یک تفاهم بلندمدت دست پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی موذن زاده درباره عرضه سنگ‌آهن از طریق بورس کالا به سنا گفت: آن زمان که قیمت سنگ آهن در وضعیت خوبی قرار داشت فعالان این حوزه اقدام به عرضه سنگ‌آهن از طریق بورس کالا نکردند در حالی که بهتر بود در آن زمان این موضوع اجرایی می‌شد اما حضور مشتریان چینی مانع از عرضه سنگ‌آهن از طریق بورس کالا شد.

وی درباره وضع عوارض بر صادرات اظهار داشت: برای تعیین وضع عوارض باید بخش خصوصی و دولتی به یک تفاهم بلندمدت دست پیدا کنند. باید حرف هر دو طرف یعنی دولت و بخش خصوصی را شنید تا در این رابطه بخش خصوصی با وزارتخانه و دولت به یک تفاهم دست پیدا کنند.

موذن زاده تصریح کرد: این تفاهم باید به صورتی باشد که اگر قیمت‌ها از حدی بالاتر رفت، بخش خصوصی به دولت کمک کند اما اگر قیمت‌ها کاهش یافت، دولت به بخش خصوصی کمک کند. بنابراین در این رابطه باید هر دو طرف به یک تفاهم‌نامه بلندمدت دست پیدا کنند اما کسی به موضوع تفاهم‌نامه بلندمدت توجهی ندارد.

وی با اشاره به تکمیل زنجیره ارزش فولاد اظهار داشت: دیگر تولید شمش فولاد (فولاد معمولی) توجیه اقتصادی به همراه ندارد در نتیجه باید به سمت تولید فولادی با ارزش افزوده حرکت کرد اما متاسفانه اهمیت این موضوع بر فعالان این صنعت هنوز مشخص نشده و همچنان به دنبال تولید فولاد معمولی هستند.

موذن زاده افزود: امروز وضعیت دنیا به صورتی است که نمی‌توان با تولید فولاد معمولی چندان در بازارهای جهانی رقابت داشت. امروز موضوعاتی که در حوزه سنگ‌آهن وجود دارد در صنعت فولاد نیز به چشم می‌خورد و آنها باید به سمت استفاده از فناوری رفته تا بتوانند فولادهایی با ارزش افزوده بیشتر تولید کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ