کد خبر: ۴۳۴۳۷
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵

آغاز بکار صندوقی برای کارهای خیر و بیماری های صعب‌العلاج با ۳ روش مشارکت
با همکاری تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و پژوهشگاه رویان:

آغاز بکار صندوقی برای کارهای خیر و بیماری های صعب‌العلاج با ۳ روش مشارکت

صندوق نیکوکاری لوتوس رویان برای تحقیقات درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و جذب سرمایه ها مخصوصا" خیرین با ۳ روش مشارکت و با همکاری تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و پژوهشگاه رویان آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مراسم معارفه صندوق نیکوکاری لوتوس رویان همزمان با یازدهمین سالگرد درگذشت سعید کاظمی‌آشتیانی (بنیانگذار پژوهشگاه رویان) عصر دیروز با همکاری تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و پژوهشگاه رویان برگزار شد.

معرفی صندوق و 3 روش سرمایه گذاری

در این مراسم علی تیموری شندی مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در معرفی این صندوق گفت: تأمین سرمایه لوتوس پارسیان یک‌سال است که با پژوهشگاه رویان همکاری خود را آغاز کرده و تاکنون یک صندوق جسورانه و یک صندوق نیکوکاری برای تأمین مالی طرح‌های تحقیقاتی این پژوهشگاه تأسیس کرده‌ است.

وی در مورد دلایل این همکاری گفت: با توجه به انجام فعالیت‌های پژوهشی مناسب در مجموعه رویان، انصاف نبود به دلیل مشکلات مالی، این طرح‌ها در برهه‌هایی دچار نقصان شود.

تیموری افزود: صندوق نیکوکاری لوتوس رویان نیز در راستای توسعه فعالیت‌های پژوهشی مجموعه رویان تاسیس شده است. این صندوق با همکاری  3 جانبه تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، پژوهشگاه رویان و مؤسسه خیرین سلامت رویان تشکیل شده و امید داریم با این اقدام توانسته باشیم گامی در راستای توسعه علم و دانش، سلامت جامعه و آینده‌ای بهتر برای کشور عزیزمان برداشته باشیم.

وی ادامه داد: صندوق‌های نیکوکاری یکی از محل‌های جذب سرمایه‌های اندک است که تاثیرات زیادی در پیشبرد اهداف پژوهشی مجموعه دارد. تنوع روش‌های مشارکت در کمک به امور نیکوکارانه از دیگر مزایای مشارکت در این صندوق نیکوکاری است.

مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان درخصوص روش‌های مشارکت در این صندوق گفت: روش‌های سرمایه‌گذاری در این صندوق به 3 صورت در نظر گرفته شده که همزمان امکان انجام کار خیر و نیز سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، فرد نیکوکار می‌تواند با انتخاب یکی از 3 روش سرمایه‌گذاری، میزان مشارکت خود در امور خیر مربوط به صندوق را تعیین کند.

تیموری در توضیح این روش‌ها گفت: در روش اول، فرد نیکوکار اصل سرمایه و منافع حاصل از آن را جهت استفاده در امور نیکوکارانه به صندوق می‌بخشد و درواقع اصل سرمایه و سود حاصل از آن را به صندوق اهدا می‌کند. در روش دوم، فرد نیکوکار فقط عواید حاصل از سرمایه اولیه را جهت تحقق اهداف نیکوکارانه اختصاص می‌دهد و به این ترتیب اصل سرمایه متعلق به فرد نیکوکار بوده و هر زمان که بخواهد می‌تواند سرمایه خود را برداشت کند. در روش سوم نیز، درصدی از عواید صندوق که از پیش تعیین شده است و معادل12 درصد است، متعلق به سرمایه‌گذار بوده و مابقی آن به صندوق اختصاص می‌یابد.

زمان پذیره‌نویسی

مدیر صندوق نیکوکاری لوتوس رویان گفت: در این نوع صندوق سعی بر این است تا اصل سرمایه صندوق حفظ و منافع حاصل از آن صرف امور نیکوکارانه شود. به همین دلیل حتی اگر شخص نیکوکار تمایل به اختصاص اصل سرمایه به امور نیکوکارانه داشته باشد (روش اول سرمایه‌گذاری)، صرفا منافع حاصل از سرمایه صرف امور نیکوکارانه می‌شود و اصل سرمایه در صندوق گردش پیدا کرده و به صورت مستمر بازده حاصل از آن صرف امور مربوط به فعالیت صندوق می‌شود و تنها در صورت انحلال صندوق، اصل سرمایه در امور نیکوکارانه پژوهشگاه رویان صرف می‌شود.

تیموری درباره روش‌های نظارت بر فعالیت این صندوق گفت: شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان مدیر این صندوق و پژوهشگاه رویان مدیر اجرای صندوق خواهند بود. همچنین، مؤسسه حسابرسی بهراد مشار به‌عنوان متولی و مؤسسه حسابرسی بیات رایان به‌عنوان حسابرس این صندوق انتخاب شده‌اند. بر این اساس، ساختار صندوق به‌گونه‌ای طراحی شده است که از مصرف منافع صندوق در امور نیکوکاری، اطمینان زیادی حاصل شود چراکه ارکان نظارتی نظیر متولی و حسابرس صندوق بر این امر نظارت دارند و گزارش نحوه صرف منافع اختصاصی در امور نیکوکارانه توسط مدیر اجرا تهیه می‌شود و مورد رسیدگی ارکان نظارتی قرار می‌گیرد و به اطلاع عموم نیز می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت این صندوق در راستای تأمین بخشی از منابع مالی لازم برای کمک به امور پژوهش و تهیه و تولید داروهای مربوط به درمان بیماری‌های صعب‌العلاج بوده که پروژه‌های تحقیقاتی آن در پژوهشگاه رویان در حال انجام است.

تیموری با اعلام زمان پذیره‌نویسی این صندوق از 14 الی 23 دی‌ماه در شعب بانک پارسیان، از مشارکت خودجوش کارکنان تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در این امر خیر خبر داد و گفت: کارکنان تأمین سرمایه لوتوس پارسیان نیز خواسته‌اند در این امر خیر سهیم شوند و از این‌رو مبلغی معادل 30 میلیون تومان در این صندوق واریز خواهند کرد و امیدواریم با توجه به گستردگی شعب بانک پارسیان در سراسر کشور، امکان مشارکت همه هموطنان در این امر خیر و بهبود سلامت جامعه را در سطح ملی فراهم کرده باشیم.

امکان مشارکت عموم در طرح‌های پژوهشی

حمید گورابی، رئیس پژوهشگاه رویان، نیز با بیان اینکه این صندوق منبع مناسبی برای جذب کمک خیرین برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی است، اظهار داشت: با استفاده از منابع این صندوق می‌توان در زمینه‌های بیولوژی و پزشکی به خصوص بیماری‌های صعب‌العلاج و لاعلاج کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام داد.

وی افزود: در گذشته خیرین مبالغی در اختیار ما قرار می‌دادند که در زمینه تحقیقات مورد استفاده قرار می‌گرفت اما با این روش جدید، خیرین سرمایه‌های خود را در اختیار صندوق نیکوکاری قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه سود این صندوق برای هزینه کارهای پژوهشی صرف می‌شود، گفت: مردم با سرمایه‌های اندک خود می‌توانند مشارکت مالی در کارهای پژوهشی رویان انجام داده و در کارهای بزرگ این مجموعه سهیم باشند در این میان .پژوهشگران پژوهشگاه 100 میلیون تومان در این صندوق مشارکت کرده‌اند.

از هر 100 هزار نفر 100 نفر دچار سرطان

حسین بهاروند پژوهشگر ارشد رویان نیز با بیان اینکه تولید سلول‌های انسولین ساز و سلول های رنگدانه شبکیه چشم از جمله اقدامات مهم این پژوهشکده است، افزود: هزینه درمان سرطان در کشور 10 هزار میلیارد تومان است و به ازای هر 100 هزار نفر 100 نفر به این بیماری مرموز دچار می شوند.

وی ادامه داد: تحقیق بر روی بیماری پارکینسون از 6 سال پیش شروع شده و مدت پنج سال است که در محیط آزمایشگاهی بر روی این تحقیقات میمون صورت می گیرد

بهاروند تاکید کرد: درحالی 38 درصد داروهای ضد افسردگی، 40 درصد داروهای بیماری آسم، 43 درصد داروهای دیابت، 75 درصد داروهای سرطان و 70 درصد داروهای آلزایمر پاسخگوی بیماران نیستند که تولید اسپرم موش، عصب و عضله، ارتوپدی، قلب و عروق، کلیه مجاری و ادرار و کبد و گوارش از جمله کارهای انجام شده در این پژوهشگاه است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ