کد خبر: ۴۳۵۱۲
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹

وجه تضمین قراردادهای آتی سکه طلا افزایش یافت
با مصوبه هیات پذیرش بورس کالا :

وجه تضمین قراردادهای آتی سکه طلا افزایش یافت

طبق مصوبه هیات پذیرش بورس کال ، وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی سکه طلا از دو روز دیگر به یک میلیون و 250 هزار تومان افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بر اساس مصوبه هیات پذیرش بورس کالا در خصوص تعیین وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی سکه طلا و با توجه به افزایش قیمت تسویه روزانه قراردادهای فعال در روزهای گذشته، از روز سه شنبه جاری 21 دی و  پس از پایان روز معاملاتی، وجه تضمین اولیه یک میلیون و 250 هزار تومان خواهد بود که به همراه وجه تضمین اضافی، در مجموع وجه تضمین یک میلیون و 550 هزار تومان تعیین می شود. بنابراین از تاریخ ذکر شده حداقل وجه تضمین مبلغ  یک میلیون و 85 هزار تومان خواهد بود.

بر اساس این گزارش، قرارداد آتی، توافق نامه‌ای مبنی بر خرید و فروش یک دارایی در زمان معین در آینده و با قیمت مشخص است. به عبارت دیگر در بازار آتی، خرید و فروش دارایی پایه قرارداد براساس توافق نامه‌ای که به قرارداد استاندارد تبدیل شده ، صورت می‌گیرد که در آن به دارایی با مشخصات خاصی اشاره می‌شود.

همچنین در بازارهای آتی الزامی نیست که کالا یا دارایی به طور فیزیکی رد و بدل شود و برخلاف بازارهای نقدی، انتقال مالکیت فوری دارایی مطرح نمی‌شود، بنابراین در این بازارها بدون در نظر گرفتن این که فرد مالک دارایی باشد یا نباشد، قراردادها قابل خرید و فروش هستند.

افزون بر این، برخلاف بازارهای نقد که پشتوانه آن تحویل دارایی است، بازارهای معاملات آتی مبتنی بر تسویه نقدی است و یکی از اهداف آن، خرید و فروش دارایی در آینده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ