کد خبر: ۴۳۵۱۷
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹

دلیل عمده افت معاملات مسکن از زبان نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس

دلیل عمده افت معاملات مسکن از زبان نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دلار و نرخ ارز در افت معاملات مسکن بی تاثیر هستند، گفت: رکود، تاثیرگذار ترین مولفه در افت معاملات مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیم یارمحمدی با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن به خانه ملت گفت: ربط دادن افت معاملات مسکن به رشد نرخ ارز غیرمنطقی است.

وی با بیان اینکه بیش از 99 درصد کالاهای به کار رفته در بخش مسکن از طریق تولید داخل تامین می شود، افزود: زمانی که نیازی به خرید از خارج و صرف ارز برای ساخت مسکن نباشد نمی توانیم در مورد تاثیرگذاری نرخ دلار بر بازار مسکن اظهارنظر کنیم.

یارمحمدی با بیان اینکه دلیل عمده افت معاملات مسکن رکود حاکم بر این بازار است،تصریح کرد: تا زمانی که این رکود جبران نشود نوسانات در بازار مسکن طبیعی است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست گذاری ها در بازار مسکن باید مورد بازنگری و تجدید نظر واقع شوند، گفت: با سیاست های فعلی بازار مسکن از رکود خارج نشده و وضعیت بدتر می شود.

این نماینده مردم، با بیان اینکه تسهیلات دهی برای تامین خانه اقشار آسیب پذیر سیاستی در راستای تنظیم بازار بوده ، تصریح کرد: متاسفانه نرخ بالای سود تسهیلات یکی از رموز شکست این سیاست بوده از این رو دولت باید بازنگری در این سیاست داشته باشد.

یارمحمدی اظهار داشت: تا زمانی که سیاست های فعلی بازار مسکن نتواند قفل این حوزه را باز کند هر روز عاملی برای وضعیت کنونی این بازار و بی تحرکی در آن معرفی می شود که صحت ندارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ