کد خبر: ۴۳۵۳۲
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰

پاسخ به انتقادات و سئوالات سهامداران/ تزریق حداقل 6 هزار میلیارد توسط صندوق ها
مدیرعامل شرکت بورس اعلام کرد:

پاسخ به انتقادات و سئوالات سهامداران/ تزریق حداقل 6 هزار میلیارد توسط صندوق ها

مدیرعامل شرکت بورس به انتقادات و سئوالات حدود 100 سهامدار پاسخ داد و با اعلام ممنوعیت معاملات بلوکی در بازار اول از امکان تزریق حداقل 6 هزار میلیارد تومان توسط صندوق ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بعد از برگزاری جلسه پنچ شنبه گذشته مسئولان سازمان بورس با حدود 40 فعال حقیقی و حقوقی بازار سرمایه ، دیروز هم مدیرعامل و معاون شرکت بورس در جمع حدود 100 سهامدار حاضر شدند تا به انتقادات و سئوالات پاسخ دهند.

از جمله موارد مطرح شده و مورد اعتراض این بود که سهامداران طبق اعلام رئیس جمهور و وزیر اقتصاد، اقدام به سرمایه گذاری در بورس کردند اما اکنون با افت شاخص بازار و رکود اقتصادی، متحمل ضرر و زیان شدند.

مهمترین و اصلی ترین انتقاد سهامداران بسته شدن نماد معاملاتی برخی شرکت ها به مدت طولانی مخصوصا" بانک ها و رکود سرمایه ها و همچنین عدم حضور فعالانه حقوقی ها برای خرید و فروش در شرایط افت شاخص بود.

حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس به سوالات و دغدغه های سهامداران پاسخ داد و با بیان اینکه بازار سهام ظرفیت بالایی دارد و باید به صورت حرفه‌ای مورد مطالعه قرار گیرد تا به آن ورود پیدا کرد، ادامه داد: مقرر شده یک تابلوی جدید که می توان از آن به عنوان مراقبت های ویژه نام بردتا با مشخص شدن شرکت هایی که عدم شفافیت اطلاعات دارند، سهامداران و سرمایه گذاران براساس آگاهی نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کنند.

وی ادامه داد: معاملات بلوکی به دلیل کد به کد شدن و تأثیر در شاخص کل در بازار اول انجام نمی شود و این معاملات به بازار دوم منتقل شده است. ضمن اینکه برای جلوگیری از تأثیر منفی برخی اقدامات شرکت های حقوقی، معاملات حقوقی ها به بازار دوم منتقل شده و در صورت انجام این کار برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول به دغدغه سهامداران در مورد صرف نقدینگی صندوق های سرمایه گذاری در بازارهایی خارج از بازار سرمایه، به مصوبه جدید سازمان بورس در این خصوص برای خرید سهام اشاره کرد و گفت: صندوق های سرمایه گذاری ملزم شده اند حداقل 5 درصد از منابع را به خرید سهام اختصاص دهند. این عدد مبلغی حدود 6 هزار میلیارد تومان می شود که می تواند اثر چشم گیری در رشد بازار سرمایه داشته باشد.

حسن قالیباف اصل در مورد توقف نمادها هم گفت: سازمان بورس بر اساس قانون و مقررات اقدام به توقف برخی نمادها یا بازگشایی  می کند. همچینین هیچ گاه مسئولین بازار اعلام نمی کنند قیمت سهام ارزان یا گران شده است. مصاحبه یک مسئول هم به معنای این نیست که سهامدار بدون مطالعه اقدام به خرید و فروش کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» عالی | ساعت ۱۸:۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
0
پاسخ
این بانکها رو چرا باز نمیکنید تا تکلیف سهامداراشون روشن بشه اخه چرا باید اقای قالیباف سهام بانک سینا که هیچ کدام از مشکلات بانکهای دیگرو نداره و همین امسال هم کل سودشو تقسیم کرد به پای بانکهای دیگه بسوزه و به قیمت 105 تومان برسه با 264 ریال سود چرا در این مواقع شفاف سازی انجام نمیشود اما در بالا رفتن نماد بسته میشود و شفاف سازی میکنید اخه کجای این عدالته از ان طرف می بینیم سهام هایی که هیچی سود ندارنند قیمتشان 2 برابر میشود اما بانک سینا با 264 ریال سود و قیمت نازل 105 تومان هر روز منفی است ان وقت اقای قالیباف شما میگویید با مطالعه خرید کنید
» منتظری | ساعت ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
0
پاسخ
سلام
لطفا مشکل گزارش 6 ماهه و 12 ماهه شبریز (پالایشگاه نفت تبریز) رو پیگیری کنید، شبریز در کزارش شش ماهه حسابرسی شده موفق به تولید 633,192 متر مکعب بنزین شده، در حالی که در گزارش 12 ماهه که بعد از گزارش شش ماهه به کدال ارسال شده و هنوز به تایید حسابرس نرسیده تولید 12 ماهه بنزین رو 193,365 متر مکعب پیش بینی کرده! یعنی تولید 12 ماهه از یک سوم تولید 6 ماهه اول سال هم کمتره که از نظر ریاضی غیر ممکنه!
شبریز با توجه به همین موضوع در پیشبینی 12 ماهه حسابرسی نشده تعدیل منفی سنگینی داده، لطفا قبل از اینکه این گزارش عجیب و غیر واقعی به تایید حسابرس برسه و سهامداران متضرر بشن این موضوع رو پیگیری کنید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ