کد خبر: ۴۳۵۸۳
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲

آپشن ۳ شرکت بزرگ
امروز در بازار مشتقه بورس تهران:

آپشن ۳ شرکت بزرگ "فولاد، فملی و خودرو" فعال شد

قراردادهای اختیار فروش سهام شرکت های فولادمبارکه، ملی مس و ایران خودرو امروز در بازار مشتقه بورس تهران ایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی اختیار معامله (آپشن) سهام شرکت های بورسی در بازار مشتقه بورس تهران و با سبک اعمال اروپایی از 29 آذر در بورس تهران راه اندازی شده که امروز امکان موقعیت فروش قراردادهای اختیار معامله سهام سهام شرکت های فولادمبارکه، ملی مس و ایران خودرو فراهم شد.

طبق ماده 7 دستورالعمل معاملات قراردادهای اختیار سهام، در اولین روز معاملاتی هر زیرگروه حداقل یک قرارداد اختیار معامله در سود، یک قرارداد اختیار معامله بی تفاوت و یک قرارداد معامله در زیان درج می شود.

همچنین نام فارسی قراردادهای اختیار معامله مشتمل بر سهم پایه قیمت اعمال تاریخ سر رسید است و نمادهای مذکور با حرف «ط» آغاز می شوند.

براین اساس سبک اعمال، قراردادهای فوق از نوع اروپایی بوده، به این معنا که فقط در سررسید قابلیت اعمال خواهند داشت.

همچنین نحوه اعمال قراردادها به صورت غیرخودکار است. به این ترتیب که دارندگان موقعیت باز خرید در صورت تمایل به اعمال باید درخواست اعمال خود را از طریق کارگزار مربوطه و مطابق با قرارداد مشتری-کارگزار، به اتاق پایاپای اعلام کنند.

قراردادهای تعریف شده از نوع اختیار فروش هستند. سرمایه گذاران فقط می توانند نسبت به اخذ موقعیت خرید در نمادهای ایجاد شده اقدام کنند و اخذ موقعیت فروش تنها به منظور بستن موقعیت های خرید قبلی اخذ شده، امکان پذیر خواهد بود.

در ضمن تسویه در قراردادهای اختیار معامله سهام به سه صورت صرفاً نقدی، اول نقدی بعد فیزیکی و صرفاً فیزیکی امکان پذیر است.

در دوره سه ماهه اول آغاز معاملات قراردادهای اختیار معامله و در راستای کمک به توسعه بازار قراردادهای اختیار معامله سهام، کارمزد همه ارکان بجز کارگزار، صفر در نظر گرفته شده است.

بنابراین گزارش، سرمایه گذاران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دستورالعمل قراردادهای اختیار معامله سهام مصوبه 17 آذر 1395 هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مراجعه کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ