کد خبر: ۴۳۵۸۷
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲

هشدار نماینده مجلس به آثار منفی خروج پتروشیمی از بورس کالا

هشدار نماینده مجلس به آثار منفی خروج پتروشیمی از بورس کالا

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا نه‌تنها به مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضربه می‌زند، بلکه به‌سلامت اقتصاد نیز آسیب جدی وارد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس حسن بهرام نیا با اشاره به عدم تصویب نرخ گذاری جدید برای خوراک پتروشیمی ها در مجلس به خانه ملت گفت: وزیر نفت در جلسه ای اظهار داشت سوخت پتروشیمی ها را تامین کرده و از آنها حمایت می کند و براین اساس تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها براساس چارچوب گذشته تعیین می شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان اینکه باید برای چرخیدن پتروشیمی ها و متضرر نشدن وزارت نفت اقدامی کرد، افزود: بهتر است پتروشیمی ها در بورس باقی بمانند، چون در این صورت شرایط رقابتی پیدا می کند و خروج آن ها از بورس به بخش خصوصی و اقتصاد کشور آسیب می رساند.

وی با اشاره به اینکه با مدیریت صحیح در پتروشیمی ها می توان از رانت جلوگیری کرد ادامه داد: پایش، اندازه گیری و مدیریت در عرصه پتروشیمی ها ضروری است، البته وزارت نفت باید چارچوب تعیین شده برای پتروشیمی ها را رعایت کند.

این نماینده افزود: زمانی که پتروشیمی‌ها غیردولتی باشند و در بورس نیز عرضه شوند، شائبه رانت و استفاده‌های ناصحیح مدیران و کارگزاران و مسئولان آن‌ها به حداقل کاهش پیدا می‌کند.

بهرام نیا با بیان اینکه خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا نه‌تنها در بلندمدت به مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضربه می‌زند، بلکه به‌سلامت اقتصاد نیز آسیب جدی وارد خواهد کرد، افزود: تعیین درست و منطقی قیمت محصولات پتروشیمی در شرکت‌ها و زیر نظر کمیته‌های قیمت‌گذاری عرضه‌کننده و خریدار را راضی نگه می دارد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ