کد خبر: ۴۳۶۰۲
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴

حکم جلب مدیرعامل کنتورسازی و برنامه واگذاری شرکت صادر شد
فرماندار شهرستان البرز:

حکم جلب مدیرعامل کنتورسازی و برنامه واگذاری شرکت صادر شد

فرماندار شهرستان البرز از حکم جلب مدیرعامل کنتورسازی و برنامه واگذاری این شرکت بورسی به دلیل عدم رفع مشکلات مالی و کارگری و نداشتن صلاحیت مدیریتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، موضوع پرونده کنتورسازی که از 13 شهریور به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات و طرح مسائلی از بورس دور است وارد مرحله تازه ایی شده و رضا عسگری فرماندار شهرستان البرز از بازداشت مدیرعامل و احتمال جلب رئیس هیات مدیره و واگذاری این شرکت به فارس خبر داد و گفت: امروز جلسه کمیسیون کارگری در فرمانداری شهرستان البرز برگزار شد که رئیس هیأت‌مدیره شرکت کنتورسازی هم به این جلسه دعوت شده بود.

وی افزود: با توجه به عمل نکردن مدیرعامل شرکت کنتورسازی به تعهدات خود مبنی عدم رفع مشکلات مالی و کارگری و نداشتن صلاحیت مدیریتی، این شرکت به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود.

فرماندار شهرستان البرز ادامه داد: در جلسه امروز مذاکرات اولیه با نماینده سرمایه‌گذار جدید صورت گرفت و مقرر شد جلسه نهایی در روز شنبه تشکیل شود و طی آن جلسه، مشکلات شرکت کنتورسازی با مسؤولان بانک‌ها، دستگاه‌های تأمین اجتماعی و امور مالیاتی استان قزوین مبنی بر مطالبات این دستگاه‌ها از شرکت، مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

عسگری در پاسخ به این سؤال که آیا سرمایه‌گذار جدید قابلیت مدیریت و سر و سامان‌بخشی به وضعیت شرکت کنتورسازی را دارد، توضیح داد: با توجه به شکایت سهامداران در دادسرای ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان تهران از شرکت کنتورسازی البرز، مسائل فنی، مالی و اهلیت سرمایه‌گذار جدید به کارشناسان و متخصصان بورس واگذار شده است.

وی افزود: واگذاری شرکت کنتورسازی در صورتی به سرمایه‌گذار جدید تحقق می‌یابد که توانایی مالی خود را ثابت کند و به همین منظور، اهلیت این سرمایه‌گذار را به بورس واگذار کردیم.تمام تلاش سرمایه‌گذار باید تحقق اهداف مسؤولان شهرستان البرز و استان قزوین یعنی حفظ و پویایی شرکت کنتورسازی و نیروهای کارگری آن باشد چراکه این شرکت سرمایه‌ای برای کشور محسوب می‌شود.

حکم جلب مدیرعامل شرکت

فرماندار شهرستان البرز با اشاره به أخذ حکم جلب مدیرعامل شرکت کنتورسازی و عدم حضور وی در جلسه کمیسیون کارگری امروز به دلیل مذکور ادامه داد: امروز رئیس هیأت مدیره شرکت در جلسه کمیسیون کارگری حضور پیدا کرده بود که با توجه به تعهدی که این رئیس کرده و تضمینی که پشت چک امضا شده، این شرکت به فرمانداری داده، مقرر شده تا ظهر شنبه حقوق معوقه یک یا دو ماه کارگران را پرداخت کند در غیر این صورت، حکم بازداشت رئیس هیأت مدیره شرکت کنتورسازی هم أخذ می‌شود.

عسگری اضافه کرد: تا پیش از واگذاری شرکت کنتورسازی به سرمایه‌گذار جدید، تکلیف پرداخت حقوق معوقه کارگران باید مشخص شود. گرچه واگذاری جدید زمان‌بر هم است اما نخست باید تکلیف حقوق کارگران مشخص شده و به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: مشکلات موجود در شرکت کنتورسازی در بستر زمان ایجاد شده و امروز به این نقطه رسیده که در تلاش هستیم هم مشکلات کارگری رفع و نیروی انسانی این شرکت حفظ شود و هم اینکه شرکت به چرخه تولید بازگشته و فعالیت خود را آغاز کند.

تکذیب بازداشت کارگران

فرماندار شهرستان البرز با اشاره به دو مرحله تجمع از سوی کارگران شرکت کنتورسازی مقابل فرمانداری این شهرستان اضافه کرد: امروز بین 30 تا 40 نفر از کارگران این شرکت به دلیل تشکیل جلسه کمیسیون کارگری مقابل درب فرمانداری حضور پیدا کرده بودند. تعدادی از نمایندگان کارگران شرکت کنتورسازی هم برای رصد و پیگیری وضعیت پرداخت معوقه کارگران و تکلیف شرکت در فرمانداری حضور یافته بودند و با نماینده سرمایه‌گذار جدید هم صحبت کردند.

عسگری بازداشت تعدادی از کارگران شرکت کنتورسازی مبنی بر درگیری شدید و برخورد فیزیکی در تجمع امروز مقابل فرمانداری را تکذیب کرد و گفت: امروز از سوی دو تا سه نفر از کارگران با نیروی انتظامی درگیری مختصری صورت می‌گیرد که نیروی انتظامی برای اینکه فضا متشنج‌تر نشود و همچنین جلوگیری از تحریک دیگر کارگران، این افراد را از صحنه درگیری خارج و به سمت دیگری هدایت می‌کند.

وی افزود: به کارگران شرکت کنتورسازی به دلیل وجود مشکلات مالی و عدم پرداخت حقوق معوقه که در شرایط روحی و روانی سختی به سر می‌برند، حق می‌دهم اما بازداشتی صورت نگرفته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ