کد خبر: ۴۳۶۵۶
۰:۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

نظر کارشناس درباره صورتهای مالی بانکها ، وضعیت خودروسازان و آینده شاخص
در گفت وگو با بورس پرس اعلام شد:

نظر کارشناس درباره صورتهای مالی بانکها ، وضعیت خودروسازان و آینده شاخص

یک کارشناس بازار سرمایه درباره صورت های مالی بانک ها و وضعیت سهام شرکت های خودرویی اظهار نظر و عملکرد کلی 12 ماهه شرکت ها و شاخص بورس را پیش بینی کرد.

محمدهادی کیهان زاده در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، در خصوص آثار احتمالی بازگشایی نماد بانک های ملت ، تجارت ، صادرات و پست بانک بر شاخص و وضعیت بورس گفت: صورت های مالی اعلام شده از سوی بانک که با هدف جلوگیری از زیان مالی انجام شده، صرفا یک درمان موقت محسوب می شود. چرا که اطلاعات بانک ها براساس صورت های مالی واقعی نیست بلکه براساس رویکرد حمایت گونه و برای جلوگیری از ضرر سهامداران خرد انجام می شود.

وی ادامه داد: زمانی که سهامدار بانکی اقدام به خرید می کرد از واقعی یا غیر واقعی بودن صورت های مالی منتشر شده اطلاع و آگاهی نداشت. با توجه به این موضوع حمایت از این وضعیت در خصوص بانک ها برای به حداقل رساندن زیان سهامداران مثبت ارزیابی می شود. بنابراین می توان گفت سازمان بورس بهترین روش را برای بازگشایی نماد بانک در نظر خواهدگرفت.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: با توجه به اینکه سهامدار حقیقی براساس اطلاعات آن زمان اقدام به تصمیم گیری برای خرید کرده و درحال حاضر با توقف نماد روبرو شده، پس باید راه حلی برای جبران خسارت وارد شده به آنها پیدا کرد که به نظر می رسد مناسب ترین راه بازگشایی نماد باشد.

کیهان زاده در مورد عملکرد 9 ماهه شرکت ها نیز گفت: برخی شرکت ها با توجه به عوامل مختلف از جمله افزایش نرخ ارز ، رشد خوبی تجربه نکردند اما بالعکس برای برخی شرکت ها که صادرکننده یا به عبارتی ارز آور هستند مانند صنایع فلزی، افزایش نرخ ارز، رخدادی مثبت تلقی می شود.

وی در خصوص وضعیت سهام شرکت های خودرویی هم گفت: خودرویی ها برای تغییر مثبت در وضعیت سهام دو راه حل دارند. اول اینکه به مدد یک پول هنگفت به فعالیت در این حوزه ادامه دهند و دوم اینکه به صورت سریالی شارژ خبری شوند و برای اینکه بتوانند روی یک شاخص قیمتی باقی بمانند و یا سهام شرکت را بالاتر به فروش برسانند باید به بازار ثابت کنند سهام شان ارزش نگهداری دارد. اما وقتی توانایی اثبات آن را نداشته باشند و در سکوت کامل خبری به فعالیت ادامه دهند با ریزش سهام روبرو خواهند شد.

این کارشناس تصریح کرد: به نظر می رسد گزارش های 12 ماهه شرکت های فولادی، مس و همچنین معدنی و پتروشیمی ها حتی در پیش بینی سال 96 مثبت باشد اما همه صنایع از چنین وضعیتی برخوردار نخواهند بود. علت اصلی این مسأله آن است که همه آنها با قیمت نهایی فروش جابه جا نمی شوند.

کیهان زاده گفت: آنچه مشخص است فضای اقتصاد داخلی از حالت رکود فاصله گرفته و شاخص های اقتصادی اعلامی از سوی بانک مرکزی نیز گواه همین مطلب است.

وی با اشاره به اینکه فروش های مقداری رو به افزایش است بیان کرد: دست شرکت ها نیز در افزایش نرخ های محدود نسبت به گذشته بازتر شده و رقابت منفی که تا سال قبل نیز شاهد آن بودیم از بین خواهد رفت.

کیهان زاده در پاسخ به این پرسش که وضعیت شاخص را تا پایان سال چگونه ارزیابی می کنید به بورس پرس گفت: به نظر می رسد شاخص بین 80 تا 81 هزار واحد رشد کند اما باید در نظر داشت زمانی که سهامدار اقدام به خرید می کند باید یک اتفاق مثبت مانند افزیش فروش، افزایش نرخ جهانی در آن مستتر باشد و اگر قرار باشد صرفا با جو عمومی بازار نرخ سهام رشد داشته باشد عملکرد مناسبی نخواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ