کد خبر: ۴۳۷۱۰
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

۴۰ شرکت مجوز واردات خودرو گرفتند

۴۰ شرکت مجوز واردات خودرو گرفتند

سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت گفت: ۴۰ شرکت مجوز نمایندگی رسمی برای واردات خودرو دریافت کردند که امکان افزایش این تعداد وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، یدالله صادقی در نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر امکان ثبت سفارش خودرو برای نمایندگی‌های واجد شرایط و دارای مجوز فراهم است و به هر تعداد که نیاز باشد می‌توانند بدون هرگونه ممنوعیت و محدودیت براساس قوانین موجود اقدام به واردات کنند.

وی افزود: وزارت صنعت مانند سایر بخش‌های کشور در زمینه خودرو براساس سیاست‌ حمایت از تولید داخل حرکت می‌کند و شرکت‌هایی که از نمایندگی‌های خود در کشورهای اروپایی و آسیایی مجوز دارند باید خدمات پس از فروش به مدت 10 سال به مردم بدهند.

صادقی تصریح کرد: وزارت صنعت از شرکت یا نشان خاص خارجی یا سرمایه‌گذاری مشترک یک شرکت پشتیبانی نمی‌کند و مسئله ثبت سفارش برای نمایندگی خاصی محدود نشده بلکه صرفا براساس مقررات موجود اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه واردات خودرو در زمان تحریم شرایط خاص داشت اما امروز متفاوت است، گفت: برخی واردکنندگان خودرو از طریق شرکت‌های واسط در کشورهای اطراف ایران اقدام به واردات می‌کردند که 6 ماه فرصت داشتند نسبت به تغییر شرایط اقدام کنند اما اکنون تمام واردکنندگان خودرو بدون واسطه از شرکت اصلی واردات می‌کنند.

صادقی گفت: این مدت برای یک دوره 3 ماهه تمدید شده و باید طبق دستورالعمل لازم اقدامات توسط متقاضیان صورت گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
پاسخ
سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت گفت: ۴۰ شرکت مجوز نمایندگی رسمی برای واردات خودرو دریافت کردند که امکان افزایش این تعداد وجود دارد.


40 شرکت؟ امکان افزایش از 40 تا بیشتر هم وجود دارد؟ مثلا به چند تا؟ 400 تا یا 4000 تا؟ پس خودرو ساز های خودمان چکار کنند؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ