کد خبر: ۴۳۷۱۴
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

گرایش شرکت‌های خارجی به استفاده از

گرایش شرکت‌های خارجی به استفاده از "یوان" چین در سال ۲۰۱۷

بر اساس بررسی های بانک مرکزی چین، نزدیک به ۷۰ درصد از شرکت های خارجی قصد دارند استفاده از پول ملی چین را در معاملات تجاری سال ۲۰۱۷ افزایش داده و آن را با ارزهای محلی و بخصوص دلار تبدیل و معاوضه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، از زمانی که چین توانست یوان را به عنوان یک ارز مهم در سبد ارزی صندوق بین المللی پول وارد کند، این ارز بتدریج بین المللی شد و بسیاری از کشورها درصدد استفاده بیشتر از آن در سال 2017 هستند.

بر اساس بررسی هایی که توسط بانک مرکزی چین، در 41 کشور و منطقه و از میان نزدیک به سه هزار و 500 شرکت صورت گرفته، 70 درصد از آنها از بین المللی شدن یوان استقبال کرده و علام کردند به دلیل سهولت در معامله با ارز چین، در سال 2017 معاملات یوانی آنها افزایش خواهد یافت.

این شرکت ها اظهار داشتند: با توجه به ورود این ارز به سبد ارزی صندوق بین المللی پول و افزایش سهم آن در بانک های کشورهای مختلف، آنها نیز استفاده از یوان را در معاملات خود در سال های آینده افزایش خواهند داد.

بر اساس این گزارش، نزدیک به 30 درصد از شرکت های خارجی بر این باورند یوان بتدریج به یکی از ارزهای مهم دنیا و دارای قدرتی مشابه "ین" ژاپن و "پوند" انگلیس تبدیل خواهد شد.

با این حال نزدیک به 77 درصد از این شرکت ها تاکید دارند پس از انجام معاملات یوانی، آنها یوان چین را با ارزهای محلی و بخصوص دلار تبدیل و معاوضه خواهند کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ