کد خبر: ۴۳۷۱۸
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

زنگنه : درآمد نفتی سال 95 ایران به 41 میلیارد دلار می‌رسد

زنگنه : درآمد نفتی سال 95 ایران به 41 میلیارد دلار می‌رسد

وزیر نفت با بیان برآورد ۴۱ میلیارد دلاری فروش نفت و میعانات گازی تا پایان سال، اظهار داشت: وصولی‌ها با چند ماه تاخیر حاصل می‌شود و همه پول را بدون اینکه بلوکه شود،دریافت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، بیژن زنگنه با اشاره به تخصیص اوپک مبنی بر کاهش میزان تولید در مورد قیمت نفت اظهار داشت: قیمت نفت ۵۵ دلار در هر بشکه پیش‌بینی شده و از ابتدای ژانویه کشورها تولید را کاهش داده‌اند و مطمئنم عمده کاهش تولید توسط اوپک و غیراوپک عملیاتی می‌شود و بین عرضه و تقاضا توازن ایجاد خواهد شد و قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند. البته در حال حاضر هم قیمت‌ها رو به بالا بوده اما بیشتر می‌شود زیرا تاکنون افزایش قیمت‌ها ناشی از آثار روانی اوپک بوده اما از ابتدای ژانویه به بعد آثار فیزیکی تصمیم اوپک هم در بازار مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم قیمت نفت پایدار بماند زیرا بعد از سال‌ها هم مصرف‌کننده و هم تولیدکننده اعتقاد دارند قیمت پایین به نفع اقتصاد جهانی و عرضه پایدار انرژی و تولید انرژی‌های نو نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: برآورد می‌شود تا پایان سال فروش نفت و میعانات به ۴۱ میلیارد دلار برسد. البته به این معنی نیست که ۴۱ میلیارد دلار وصولی داریم. زیرا وصولی با چند ماه تاخیر حاصل می‌شود اما آنچه در بودجه پیش‌بینی‌شده به طور مطمئن تحقق پیدا می‌کند.

زنگنه افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۲۴ میلیارد دلار وصولی داشتیم و این چند ماه هم فکر می‌کنم وصولی خوبی داشته باشیم و آنچه در بودجه پیش‌بینی شده، تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه پول نفت ایران بلوکه نمی‌شود، اظهار داشت: ما همه پول را دریافت می‌کنیم.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ